7 jel, hogy több D-vitaminra van szükséged

Élelmiszerek útján a D-vitamint nehéz pótolni, mivel nem sok táplálék tartalmazza. Ezért különösen nagy odafigyelést igényel, hogy észrevegyük, ha szervezetünk D-vitamin hiányt jelez.

1. Izomgyengeség
Ha az izomtömeg lecsökken, edzés közben nem tudunk annyi ismétlést végezni, mint korábban, nagyon valószínű, hogy D-vitaminra van szükségünk.

2. Lehangoltság
Egy tanulmány szerint azoknál a nőknél, akiknek szervezetében a D-vitamin mennyisége nem éri el a kívánt szintet, kétszer nagyobb eséllyel alakul ki depresszió.

3. Alacsonyabb fájdalomküszöb
Mivel a D-vitamin közvetlen módon szabályozza a fájdalomérzetet, hiányában érzékenyebb leszünk a különböző hatásokra.

D vitamin

D vitamin

4. Csonttörések
A D-vitamin alapvetően fontos a csontok egészséges növekedéséhez, idősebb korban a csontsűrűség megőrzéséhez. Hiányában a csontok veszítenek szilárdságukból, a csontritkulás közvetkeztében pedig könnyebben következik be a törés. D-vitamin hiány esetén a törés esélye kétszeresére nő.

5. Magas vérnyomás
A D-vitamin a szív számára is meghatározó tápanyag. A vizsgálatok szerint részt vesz a vérnyomás szabályozásában, tehát ha a szervezet nem kap belőle eleget, a vérnyomás is elkezd felfelé kúszni.

6. Álmosság
Egy 2012-ben megjelent tanulmány szerint a D-vitamin hiányára utalhat, ha a szokásos mennyiségű pihenés mellett is aluszékony vagy napközben.

7. Feszültség
Ha a kelleténél hamarabb szakad el a cérna és úgy érzed, zsörtölődösebb vagy a megszokottnál, a D-vitamin hiánya is állhat a háttérben, hiszen befolyásolja a hangulatodat.