A cukorbetegség egyik legjobb ellenszere

A cukorbetegség a mai emberiség életében sajnos, de igen gyakorivá vált. Így azt is mondhatjuk, hogy egy népbetegséggel állunk szemben, melyre már igen régóta keresik a megoldást. Ezek közül az egyik a helyes táplálkozás.

A szakértők igen sok időt töltenek azzal, hogy különféle megoldásokat találjanak ennek a betegségnek a kezelésére. A kutatások már rég bebizonyították, hogy a fizikai aktivitás nagyban csökkentheti a cukorbetegség kockázatát. A legújabb eredmények szerint a szakértők arra jutottak, hogy az izomerő fejlesztésével hatékonyan léphetünk fel a cukorbetegség ellen. Egy közepesen intenzív izomerő-fejlesztő edzéssel nagyban csökkenthető az egyre több embert érintő 2-es típusú cukorbetegség kockázata. A szakértők úgy vélekedtek ezzel a mozgásformával kapcsolatban, hogy már önmagában is meghozhatja a várt eredményt, csupán annyi a kérdés, hogy mennyi ráfordított idő és milyen intenzitás mellett bizonyul a leghatékonyabbnak. Persze, ha egy beteg számára közöljük ezeket a tényeket, akkor rögtön az lesz az első kérdése, hogy milyen gyakran kellene súlyt emelniük, fekve nyomniuk és fekvőtámaszozniuk, hogy elérjék a kívánt hatást. Viszont sajnos azt kell, hogy mondjuk, hogy ennek a meghatározása koránt sem ilyen egyszerű.

Cukorbetegség

Cukorbetegség

Az edzések rendszerességét és azok intenzitását minden esetben annak függvényében kell kialakítani, hogy az adott személy milyen adottságokkal és fizikummal rendelkezik. A kutatások során egyes célcsoportokat vizsgáltak meg, majd arra a következtetésre jutottak, hogy akiknél közepes izomerőt mértek 30%-kal csökkent a cukorbetegség kockázata. A szakértők arra is kitértek, hogy az izomerő-fejlesztő edzések akkor is kifejtik a hatásukat, hogyha azok szemmel nem láthatóak. Vagyis látszólagos átalakulás, esetleges fogyás nem következik be.