A diétás kóla hatásairól

A boltok polcain egy érdekes jelenségre bukkanunk, a diétás kólára. A kóla alapanyagát elméletileg a karamella adja, amit nehéz elképzelni cukor nélkül, de a vegyészek már ezt a problémát is megoldották. Láss csodát, elkészült a cukormentes diétás kóla.

A cukormentes táplálkozás, pontosabban a cukor édesítőszerekkel történő helyettesítése egyáltalán nem új keletű dolog. A probléma forrása abban rejlik, hogy egyes édesítőszerek „ártalmatlansága” egyáltalán nem bizonyított; ilyen módon nem tudjuk, hogy a hagyományos kristálycukor egészségkárosító hatásaitól kell jobban félnünk vagy a különböző édesítőszerektől.

A gyártók természetesen megoldják az ilyen problémákat; piacra dobták a diétás kólát. Az tagadhatatlan, hogy kólaíze van, még ha az „eredeti íz” csupán túlzó reklámfogás is. Sok fogyókúrázó fellélegezhetett; mégsem kell teljesen lemondaniuk a bűnös kis szenvedélyükről, a kóláról. De bizony, le kellene…

Diétás kóla

Diétás kóla

A diétás kóla cseppet sem diétás ital, sőt jelentős mértékben hozzájárul az elhízás kockázatához. Mivel az édesítőszerek nagymértékben befolyásolják a cukoranyagcserét, így a normális inzulintermelést befolyásolják negatívan. Ez pedig a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához vezethet.

Emellett a diétás kóla bizonyítottan károsítja a veséket. Ez utóbbi kockázata már napi két pohár diétás kóla elfogyasztása esetén is 30 százalékos növekedést mutat. Tovább rontja a helyzetet, hogy a kólában jelentős mennyiségben található koffein, ami ismert vízhajtó. Kicsit olyan ez, mint a hajótöröttek esete. Ott vannak a tenger közepén és szomjan halnak. A kóla is hasonló hatást vált ki; vízhajtó hatása miatt a sejtek nem jutnak megfelelő mennyiségű vízhez, ami súlyos estekben kiszáradáshoz vezet.

 

A diétás kóla – illetve a hagyományos cukrozott kóla – helyett fogyasszunk inkább vizet, természetes gyümölcslevet és teát!