A futás a hosszú élet titka

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos része a sport az egészséges életmódnak. Napjainkban már rengeteg különféle sportág létezik, ezért mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. Vannak azonban olyan sportok is, mint például a kocogás vagy a futás, amely már az ősidők óta része az emberek életének.

A futás, valamint a kocogás egyre népszerűbb napjainkban és ez leginkább annak köszönhető, hogy praktikus, szinte semmi felszerelést nem igényel, csupán egy kényelmes futócipő kell hozzá. Egy másik nagy előnye, hogy bárhol végezhető, mivel szinte mindenhol van olyan terület, ahol kocoghatunk, futhatunk naponta egy órát. Sokan vannak, akik azért kezdenek el futni, hogy megszabaduljanak a felesleges kilóktól, de a fogyás mellett sok más potenciális előnye is van a futásnak. Először is nagyon egészséges mivel fokozza a tüdő oxigénfelvevő képességét, növeli a vitálkapacitást, az erek rugalmasságát, illetve javítja a szív pumpafunkcióját. Egy olyan sport, amely az egész szervezetünkre pozitív hatással van, többek között átalakítja a test izomzatát, erősíti az immunrendszert.

Futás

Futás

A rendszeres futás hatására nemcsak az aerob állóképesség nő, hanem számos anyagcsere-, kiválasztórendszeri, hormonális és idegrendszeri változás is bekövetkezik. A futás során az agy endorfin hormont szabadít fel, amely boldogságérzetet vált ki. A futás természetes nyugtató, ami kedvező hatást gyakorol az idegrendszer működésére. Mentálisan szintén hasznos, segít kikapcsolódni, elszakadni a hétköznapi problémáktól. Kikapcsolja az elmét, megtanít leküzdeni az akadályokat, javítja a koncentrációt, fejleszti az önfegyelmet és a kitartást. Fontos megemlíteni, hogy ha most döntünk úgy, hogy fúrni kezdünk, akkor követni kell a fokozatosság szabályait és óvatosan kell emelni a futás időtartamát.