A jótékony jóga ereje

Sokan vitatkoznak: Sport-e a jóga? Van, aki elismeri annak, van, aki nem. Akármi is legyen, nézzük meg a szervezetre gyakorolt jótékony hatását! Jó néhány éve már, hogy a jóga elérte Európát, így hazánkban is egyre népszerűbb. Többen közülünk azt hiszik, hogy nem képesek a jógát elsajátítani, mert tévesen abban a hitben vannak, hogy a jóga csak hajlékony, mozgékony embereknek való.

A jóga áldásos hatását már pár óra elteltével lehet érezni, mozgékonyabbak, aktívabbak leszünk utána. A jóga befolyásolja a szervezet működését, normalizálja a vérnyomást, erősíti az ízületeket, segít a gerinctáji fájdalmakon, segít ellazulni, és enyhíti a stresszt. Egy edzés alkalmával több száz kalóriát égetünk el.

Akik jógáznak, nemigen híznak el, mert a rendszeres mozgás következtében másféle életmód, táplálkozási szokás alakul ki náluk.

A jóga legfontosabb elemei a testgyakorlatok, melyek erősítenek, fejlesztik az egyensúlyérzéket, a rugalmasságot és a kitartást.

Jóga

Jóga

Stresszhelyzetben kitűnően tudunk lazítani, fontos, hogy a légzésünkre koncentráljunk, a levegőt mélyen szívjuk be, és zárjuk ki a külvilágot! Eközben képzeljük azt, hogy az oxigén az egész testünket átjárja, a gerincünk kiegyenesedik, ennek következtében úgy érezzük, hogy pár centit nőttünk is. A levegőt egy darabig tartsuk bent, majd lassan fújjuk ki! Ezt ismételjük meg 3-4 alkalommal!

A testi-lelki fezsültségtől az alábbi gyakorlat elvégzésével szabadulhatunk meg:

Szívjuk be mélyen a levegőt, majd hírtelen, és intenzíven (hang kíséretével) erős kilégzéssel fújjuk ki! Többször ismételjük meg!

A jóga végén a kezeinket erősen dörzsöljük össze, és a tenyerünket tegyük  a becsukott szemünk elé. A meleg hatására ellazulnak a szemizmok, majd megnyugszanak.