A sárgabarack fogyasztása egészséges

A kajszi, kajszibarack vagy sárgabarack fa, Közép-Ázsiából vagy Kínából származik, melynek gyümölcse széles körben felhasználható. A sárgabarackot fogyaszthatjuk nyersen, de akár feldolgozva is. A tartósításánál legjobb, ha az aszalás mellett döntünk, mivel így megtartja vitamin és tápanyagtartalmát.

A barackból a legfinomabb befőttek, dzsemek, lekvárok készülnek, de mélyhűtéssel is eltartósítható, így alkalmazhatjuk sütemények, torták sütése során. Ezenkívül alkalmas szörpök, de még pálinkák készítésére is. Egyes fajok magbélét érdemes hasznosítani, ami kiváló kiegészítő lehet süteményeknél, vagy akár csemegeként. A sárgabarack a szépségiparban is megjelenik. Itt a magjából sajtolnak olajat, amiből szappant készítenek, valamint ezt alkalmazzák masszázs és illóolajak alapanyagaként, mivel ez gyorsan beszívódik a bőrbe. A konyhában az olaj felhasználható, például salátákhoz.

Sárgabarack

Sárgabarack

A sárgabarack nem csak finom, de egészséges is. 85 százaléka víz, szénhidráttartalma 8,5 százalék, csupán egy százaléka fehérje, és ugyanennyi a rozstartalma. Magas az A és C-vitamin tartalma. Az emberi szervezet számára szükséges A-vitamint, akár két három szem barackkal fedezhetjük. Ezenkívül egy kiváló folsav forrás, megtalálható benne a kálium, a kalcium, és a foszfor. A-vitamin tartalmával képes késleltetni a látásromlást. Rákellenes hatású, érvédő, a máj működésében is részt vesz, segít annak méregtelenítő feladatában. Külsőleg alkalmazhatjuk, mivel pakolásként a bőr regenerációját segíti. Érdemes ebből a gyümölcsből szezonja alatt minél többet és többször fogyasztani, de ne feledkezzünk meg róla a főzés során sem. Hisz télen nincs finomabb, egy kajszibarack lekvár majszolásánál, vagy a húsok mellé a belőle készült befőttek fogyasztásáról.