A szervezet átalakítás lépései

Az egész szervezetet érintő változtatások a felsővezetés lecserélését, az információs technológia és az értéklánc-menedzsment rendszerek teljes átalakítását, korszerűsítését, a fogyasztói igények fokozott figyelembevételét jelentik.

A folyamatok modernizálása szakaszosan, több lépcsőben történt. A kilencvenes évek elejére az addig használt, több mint harminc éve kialakított értéklánc-folyamatok és a papír alapú nyilvántartások lehetetlenné tették az addigra már több mint 400 egységgel és több ezer beszállítóval működő vállalat számára a gyors és hatékony döntéshozatalt. Az elosztóközpontok és a területi menedzserek információhiánya egyre gyakoribb készlethiányokat, beszerzési problémákat okoztak.

A logisztika stratégiai fontosságú a kiskereskedelemben, hiszen a haszonkulcs alakulása a készletmenedzsment hatékonyságától függ. A beszállítói oldal pontosabb keresleti-előrejelzéseket és kiszámíthatóbb rendelésállomány és rendelési ciklusokat várt el a Sainsbury’s-től. A fogyasztók a szlogennek megfelelő minőségi árukat, jobb vevőkapcsolatokat, a szolgáltatások minőségének javítását és bővítését várták el, mindezt változatlan árak mellett.

A létező rendszer elégtelenségét jelzi, hogy amikor a Sainsbury’s megpróbált új módon rendelni, a több mint 400 saját fejlesztésű alkalmazásból felépített beszerzési rendszer egyszerűen összeomlott. A szoros versenyben, folyamatos nyereségesés mellett világossá vált a rendszer tarthatatlansága.