A Telekom ellátási lánca

A logikusan kiépített elosztási, ügyfélkapcsolati és mérési rendszer feltételezhetőleg olyan adatokat és információkat szolgáltat, melyek elemzési és statisztikai módszerek által a stratégiai döntéseket nagymértékben segíthetik. A cégnél a szállítói kapcsolatok beszerzési szempontú szervezését központosított szervezet végzi.

A szállítókat a törvények figyelembe vétele mellett, szabályozott, a versenyt és a versenytisztaságot biztosító, átlátható, strukturált és dokumentált eljárások során választják ki. A vállalat törekszik a mindenki számára előnyös, értékteremtő partnerkapcsolat kialakítására. A szállítók referenciáit, gazdasági helyzetét, minőségi-és környezetvédelemmel kapcsolatos képességeit elő-és utó minősítik, és minősítési kategóriákba sorolják (A,B,C,D). A vállalat döntően A és B kategóriás szállítóktól szerzi be a szükséges termékeket és szolgáltatásokat. A fenntartható beszállítói lánc létrehozása érdekében a cég egy beszállítói önértékelő kérdőív segítségével értékeli a Top 40 beszállítóját.

Magyar Telekom

Magyar Telekom

A minőségbiztosítási rendszer az egy olyan képet tud mutatni a vállalatról, mely alapján jobban megérthető a működése, felépítése és ebből következtetések vonhatók le a jövőre nézve. Ez a rendszer segíti a termék illetve szolgáltatásnyújtás minőségének maximalizálását, vagy az ez irányba való törekvést segíti előmozdítani. A nagyobb multinacionális vállalatok számára ezért elengedhetetlen ennek a rendszernek a megléte az átláthatóság és az egységesen szabályozott folyamatok létrehozása miatt.