A véletlenszerű étkezés egészségtelen lehet

Szokott halasztani vacsorát mert éppen egy munka kellős közepén tart, vagy kihagyja reggelit mert elaludt és nagyon siet? Ha erre a kérdésre igennel válaszolt, akkor jobban teszi ha legközelebb odafigyel és nem hagy ki étkezést, mert két új publikáció szerint nemcsak az a fontos, hogy mit eszünk, hanem az is, hogy mikor. A rendszertelen táplálkozás túlsúlyhoz, magas vérnyomáshoz és kettes típusú cukorbetegséghez vezethet.

Az egyik publikáció szerint kapcsolat lehet az elhízás és az esti nassolás között, a másik szerint pedig azt állítja, hogy azok az emberek, akik folyamatosan hatszor esznek minden nap, azoknak jobb a koleszterin és inzulin szintjük, mint azoknak akik váltakozva, össze-vissza esznek három-kilencszer naponta. Egy szakember szerint azok a felnőttek, akik rendszeresen étkeznek hasonló időpontokban minden nap, azok kevésbé túlsúlyosak azoknál, akik rendszertelenül étkeznek, még akkor is, ha ezek az emberek kevesebb kalóriát visznek be azoknál, akik rendszeresen étkeznek. Bár úgy tűnhet ennek az összefüggésnek semmi értelme, ezeket a publikációkat egy nagyobb tanulmányhoz használták, amiben a kutatók kapcsolatot keresnek az anyagcsere és a cirkadián ritmus között.

Étkezés

Étkezés

Számos anyagcsere folyamat a szervezetben, például az étvágy, vagy az emésztés egy bizonyos mintát követnek amelyet 24 óránként megismételnek. A rendszertelen étkezés hatással lehet a szervezet belső órájára, és ez a zavar súlygyarapodáshoz és más egészségügyi kockázatokhoz vezethet. Azt a kérdést, hogy mennyire jelentős is a váltakozó étkezés még nem tudták pontosan megválaszolni, mert még mindig próbálják megérteni, hogy milyen hatással is vannak a zavarok a cirkadián ritmusra. Annyi már biztos, hogy jobban jár, ha véget vet a rendszertelen étkezésnek és mindig egyen ugyanabban az időben ha csak teheti.