Baba-mama torna, mint szórakoztató mozgásforma

A szülés után a kicsi és a szülő is egyaránt igényli a mozgást, hiszen egy idő után a pihenés és sok fekvés is unalmas tud lenni. A második hónap után, amikor már az anyuka visszakapta erejét, rutinosabbá vált és a babának is beállt a napirendje, nyugodtan el lehet kezdeni a baba-mama tornát, ami több szempontból is kifejezetten hasznos.

A torna amit az anyukák és a kicsik együtt végezhetnek természetesen nem lehet egy megerőltető mozgássor, hiszen az közrejátszhat a tejelválasztásnál, viszont egy alapos, minden izmot átmozgató, alakformáló torna, ahol a baba az élő súly, igazán megfelel a célra. Érdemes rögtön a baba-mama torna elején megtornáztatni a kicsit, amikor még nem fáradt és jobban viselni a különféle mozgásokat, az újdonságokat, amik segítik a helyes mozgáskoordináció kifejlődésében is.

Később pedig a babát használhatja a mama élő súlynak a különféle gyakorlatokhoz és mivel a kicsi egyre fejlődik és nehezebb lesz, így a szülő izmai is fokozatosan szoknak hozzá a terheléshez, fokozatosan erősödnek azok. A baba-mama torna számtalan előnnyel jár. Először is kellemes és hasznos kikapcsolódás, ami mindkét félnek szórakoztató is egyben, segít visszanyerni az anyuka alakját, hogy újra a régi formáját tudja hozni, visszanyerje önbizalmát, valamint elmélyíti az anyuka-gyermek kapcsolatot a tornán köszönhető szemkontaktusoknak, közös mozdulatoknak, a folyamat alatt elcsattanó pusziknak köszönhetően.

Baba - Mama torna

Baba – Mama torna

A baba-mama tornához számtalan ajánlott mozgássort lehet találni az interneten vagy különféle, a témával foglalkozó lapokban, illetve DVD-k is vásárolhatók. Az otthon elvégzett torna is egyaránt hasznos, ha nincs lehetőség közösségi programokra járni, nem tud külön időt szakítani az utazásra, viszont a közösségben végzett baba-mama torna alatt megismerkedhetnek a szülők egymással, tapasztalatot cserélhetnek és megtudják osztani társaikkal hasznos tippjeiket, megfigyeléseiket.