Egyél úgy, hogy egészségesebb legyen arcbőröd!

A fő étkezések között jelentkező nassolási kényszert leküzdheted az E-vitaminban gazdag mandulával. Ez a vitamin olyan antioxidáns vegyület is, amely csökkenti a szabad-gyökök negatív hatását, megakadályozza a sápadtság és a ráncok kialakulását. Natúr fajtát válassz, mert a sózott vagy más módon elkészített csemegével a benne lévő adalékanyagok miatt épp ellenkező hatást érhetsz el.

A sárgarépa kívül is és belül is hozzájárul az arcbőr ragyogásához. A narancssárga színért is felelős béta-karotinból a test A-vitamint állít elő, amelynek jelentős érdeme van a hámsejtek megújításában. Ha heg vagy másfajta sérülés található rajtad, egy kiadós A-vitamin kúra megoldhatja a gondod. A béta-karotint viszont igenis túl lehet adagolni. Répaevéssel persze nehezen, de az étrend-kiegészítőkkel bánj megfontoltan, mert még a bőröd is répaszínű lehet.

Egészséges arcbőr

Egészséges arcbőr

Fél csészényi felkockázott pirospaprika a napi ajánlott C-vitamin bevitel csaknem felét fedezi, s ez hatékony a már említett sejtkárosító szabad-gyökök ellen. A szervezeted emellett még a kollagén-termelésnél is tudja hasznosítani az immunerősítő hatásáról ismert vitamint, által tehát könnyedén megőrizheted, sőt akár vissza is állíthatod a bőröd feszességét. Ezen okok miatt a citrusfélék is remek alternatívát biztosítanak.

Sajnálatos tévhit, hogy a csokievés mindig pattanásokkal végződik. A magas kakaótartalmú étcsokoládé ugyanis tele van flavonoidokkal. Ezek az antioxidánsok az egész testtel csodát tesznek, tehát napi két-három kockányi mennyiséget bátran megehetsz. A flavonoidokkal dúsított kakaó által a bőr finomabb, egyenletesebb felszínű lesz, valamint nagyobb ellenálló-képességet mutat az UV-sugárzással szemben is. Persze a csokiban a kalória is adott, így a mértékletesség ebben az esetben kiemelten fontos.