Ételek, amelyek rengeteg B12 vitamint tartalmaznak

Ahhoz, hogy egészséges testünk legyen, elengedhetetlen, hogy valamilyen módon B-vitamin kerüljön szervezetünkbe. Nagyon sok olyan étel van, amely tartalmaz ilyent, viszont a B12 vitamin, amely szintén a B-vitaminok csoportjába sorolandó, az már egy egészen más történet.

A B12 vitamin, amely nagy szerepet játszik a szervezet vérképződésének folyamatában, a központi idegrendszer működésében és a sejtek megfelelő anyagcseréében, az egyik legfontosabb vitaminok közé tartozik, amely szükséges az életben maradáshoz. Kizárólag az állati eredetű ételekben található meg. Ezek közül leginkább a májban, tejben, a húsokban és a tojásban. A növények, még a gombák sem lehetnek B12 vitamin források. A testünkben a máj elraktároz annyi B12 vitamint, amely 3 évig is elég, hogy eléljünk vele. Viszont ha valaki ennél több ideig hagyja szervezetét e nélkül a létfontosságú anyag nélkül, súlyos és visszafordíthatatlan következményekkel kell számolnia. Bár a szervezet is termel némi hasonló vitamint, de az egyáltalán nem elegendő, föltétlenül pótolni kell.

B12 vitamin

B12 vitamin

Ezért is olyan veszélyes, ha valaki csak úgy felelőtlenül eldönti, hogy vegetáriánus, vagy – ami még rosszabb ebből a szempontból – vegán lesz. Sokan csak divatból döntenek a hús, és állati eredetű ételektől mentes élet mellett, mindenféle filozófiai, vagy vallásos meggyőződés nélkül, csupán azért, mert valakitől azt hallották, hogy ez sokkal egészségesebb. El kell szomorítanunk ezeket az embereket: az állati eredetű ételektől való tartózkodás egyáltalán nem egészségesebb, mintha húst, tejet és tojást fogyasztanánk, sőt! Ezeket az elvesztegetett vitaminforrásokat föltétlenül pótolnunk kell valahogy, mert nagyon fontosak az emberi szervezetnek, főleg akkor, ha gyerekekről van szó. Ezért is akkora nagy felelőtlenség, ha gyermekünket „csak úgy”, buta módon vegánnak neveljük.