Ezért nem látod az edzés eredményét

Aki hirtelen ötlettől vezérelve elkezdi az edzést, az esetek döntő többségében hat hónapon belül feladja. Miért? Elsősorban azért, mert nem látja az eredményét és ennek megvannak az okai.

Ha komoly változást szeretnénk elérni akár az alakformálásban, akár az izomtömeg növelésében, a munkát is komolyan kell venni. Nem elég lemenni az edzőterembe és jókat beszélgetni az ismerősökkel, majd fél óra múlva haza indulni. Valljuk be, ez elég gyakran előfordul. A kemény edzés nem jelenti, hogy közben ne érezhetnénk jól magunkat, éppen az eredmény az, ami a legnagyobb motivációt jelentheti.

Edzés eredménye

Edzés eredménye

Sokan terv nélkül edzenek, pedig a célokat meg kell fogalmazni ahhoz, hogy el tudjuk érni őket. Az edzésterv hiánya legalább akkora hiba, mint a rossz edzésterv készítése, ezért ehhez feltétlenül érdemes szakember segítségét kérni. Ne magazinokból vagy feltöltött videókból próbáljuk magunknak összeállítani a gyakorlatsorokat, egyéni adottságainknak és igényeinknek megfelelően személyre szabott tervre van szükség.

Ha ugyanazokat a gyakorlatokat végezzük hónapokon keresztül, testünk megtanul alkalmazkodni hozzájuk, a fejlődés pedig megáll. Az edzésen 4-6 hetente érdemes változtatni, vagy erősebb gyakorlatokat beiktatni vagy nagyon súlyokkal dolgozni. A gyakorlatoknak azonban csak akkor lesz eredménye, ha jó technikával végezzük őket. A helytelen testtartás, a rosszul kivitelezett mozdulatok teljesen hatástalanok lehetnek és sérüléseket is okozhatnak.