Hogyan aludjunk helyesen?

Szinte minden embernek megvannak a maga alvási szokásai, melyek lehetnek jók, vagy akár rosszak is. Ám erre érdemes oda figyelni, ugyanis a rossz szokások hosszú távon súlyos következményekkel járhatnak együtt.

Amennyiben egyre gyakrabban tapasztalunk nyak, vagy hátfájást reggelente, akkor érdemes elgondolkodni, hogy vajon ennek mi állhat a hátterében. Fontos tisztázni, hogy nagyon sok minden múlhat a jó matracon és párnán is. Viszont az alvási pozícióinkra is nagyon oda kell figyelnünk, az bizonyul a legjobb választásnak, ha a gerincoszlopunk minél egyenesebb marad. Erre akkor lesz lehetőségünk, ha háton alszunk. Ugyanis csakis ebben a pózban tudnak a gerincoszlop mentén található izmok teljesen ellazulni. Többek között ezért is kell nagyon oda figyelni arra, hogy a matrac és a párna is megtámasztja a gerincet. A szakértők szerint nagyon különböző pozitúrákat szokhatnak meg az emberek. A legideálisabb az lenne, ha hanyatt fekvést válasszuk és olyan párna mellett döntünk, amely megtámasztja a nyaki gerincet.

Alvás

Alvás

Ugyanis a nyaki gerincnek van egy bizony görbülete. Igen gyakori még, amikor az emberek az oldalt fekvést, alvást választják. Amennyiben ez a póz mellett döntünk, akkor nagyon fontos a párna milyensége. Ilyenkor a vállszélesség a mérvadó és az fogja eldönteni, hogy leesik a fejünk, vagy sem. Vagyis a nyak, illetve a váll közötti szélességet kell, hogy a párna kitöltse. Ugyanis, csakis ebben az esetben lehet megfelelő az oldalfekvéskor a támasztás. Az a felvetés téves, hogy akik a bal oldalukon alszanak azok szívbetegek lesznek. Ugyanis semmi bajuk sem lehet tőle, viszont azok számára, akik már eleve szívproblémával küszködnek tanácsos a jobb oldalukon aludni. A hason fekvés nem túl tanácsos, ugyanis ebben a pózban teljesen ki kell csavarnunk a nyaki gerincet.