Hogyan győzzük le az édességutáni vágyat?

Az ember szervezete igen kiszámíthatatlan, és vannak olyan napok, órák vagy akár pillanatok is amikor úgy érezzük, hogy most rögtön be kell falnunk valami édest. Viszont ezt a vágyat nem tudjuk még akkor sem lecsillapítani, amikor már túlvagyunk egy egész tábla csokoládén.

Mi annak jártunk utána, hogy mi állhat ennek a hátterében? Sajnos, de azt kell mondanunk, hogy ezzel a problémával biztosan nincs egyedül. Igen sokan küszködnek az édességutáni vágy kontrolálásával kisebb nagyobb sikerrel. Ilyen probléma sokszor akkor jelentkezhet, amikor túl sok szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe, megfelelő fehérje és zsír nélkül. Ugyanis a szénhidrátot tartalmazó élelmiszerek igen gyorsan ki tudják elégíteni a szervezetet, elnyomják az éhséget, illetve hamar feltölti a testet rövidtávú energiabombával. Viszont a szénhidrátokról fontos tudni, hogy ugyanolyan gyorsan mennek, mint ahogy jöttek. És maguk után nem hagynak mást, mint további sóvárgást. Nagyon sok minden állhat annak hátterében, hogy miért is szeretjük annyira az édest.

Édesség

Édesség

Elmondhatjuk, hogy a kutatások bebizonyították, hogy minden ember az édes ízt szereti a legjobban, amely már a születésénél fogva kialakul. Amennyiben szénhidrátokat viszünk a szervezetünkbe, akkor azok kihatással vannak az agyban működő szerotoninra, melyet stimulálnak és ennek következtében jobb lesz a közérzetünk. Ugyanis ez felelős a jó közérzetért. A szervezetbe bevitt cukor endorphint is termel, melyre a szervezetünk úgy reagálhat, hogy nyugodtabbak és kipihentebbek leszünk. Ezt a vágyat úgy csökkenthetjük, hogy mindig csak módjával adagoljuk a szervezetünk számára. Vagy esetleg kombináljuk az ételeket. Az azonnali megvonás igen nehéz, viszont egyeseknél nagyon jól beválik.