Hogyan kezeljük a mindennapi stresszt?

A mindennapjainkban számos olyan stresszhelyzettel találjuk szemben magunkat, melyek kihatással lehetnek a szervezetünkre, ha nem kezeljük őket kellőképpen. Az élet számos kihívást állít elénk, melyeket igyekszünk sikerre venni, ám mégis olykor elhatalmasodnak rajtunk a problémák és kialakul a stressz.

Az életben megkülönböztethetünk pozitív és negatív stressz hatásokat. Amennyiben pozitív stressz élünk meg, akkor az serkentő hatással lehet ránk. A negatív stresszt pedig általában valamilyen élethelyzet idézi elő, melyeket különböző testi és lelki tünetek kísérhetnek. Megkülönböztethetünk fizikai és lélektani stresszt. Nagyon fontos elmondani, hogy a stressz önmagában nem egy betegség. Viszont, ha nem kezeljük megfelelően, akkor akár fizikai tüneteket is produkálhat. Mit tehetünk ellene? Vannak akik, külsődleges negatív eszközökkel próbálják enyhíteni a mindennapi belső feszültséget, mint pl. alkohol, gyógyszerek, vagy akár tudatmódosító szerekkel. A stressz jelentkezhet munkahelyen, iskolában, vagy akár csak a nyílt utcán. Ám számos módszer áll a rendelkezésünkre, hogy pozitívan vezessük le a napi szinten felgyülemlett stresszt.

Stressz

Stressz

Az egyik legjobb és legfontosabb módszer, hogy megkeressük a kiváltó okot. Majd ezt követően felvázoljuk magunknak a megoldásokat és a lehetőségeket. Sokak az evésbe, vagy ivásba fojtják a bánatukat, ha nem tudják a túlzott stresszt levezetni.  Ám olyanokat is ismerünk, akik vásárlásba menekülnek. Ám az ilyen önrontó, pótcselekvések helyett sokkal inkább célszerű, hogy megismerjük magunkat. Ugyanis az önismeret segítségével leküzdhető a düh. Sokszor eredményt hozhat, ha növeljük az önbecsülésünket. Találjuk ki olyan dolgokat, melyekért hálásak lehetünk. Továbbá a meditáció és a sport is jó választás.