Küzd le a fáradtságot egyszerű praktikákkal!

Először is fontos, hogy ne hagyd ki az étkezéseket. Az étkezés ugyanis alapjaiban határozza meg az energiaszintünket. Ha alig eszel hasznos tápanyagot, és vitamint, akkor ez éreztetni is fogja a hatásait betegségek, és elhízás formájában is. Ha hirtelen sokat eszel, akkor például képtelen vagy hatékonyan teljesíteni. Ha viszont rendszeresen pótolod a létfontosságú elemeket, és nem hagyod, hogy farkaséhes legyél, akkor már pár nap elteltével máris észreveheted a változást.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy rendszeresen fogyasszunk vizet. A hideg hónapok beköszöntével bizony hajlamosak vagyunk rá, hogy drasztikusan megvonjuk magunktól a nyáron megszokott folyadékmennyiséget. A hűvösebb idő miatt egyre kevésbé kívánjuk a vizet, de a szervezet igénye ettől nem változik. A fáradtság, valamint a gyakori fejfájás egyik leggyakoribb oka a lecsökkent vízfogyasztás. Ha tehát idáig nem tetted, akkor ezentúl mindenképpen fordíts erre figyelmet.

Fáradtság

Fáradtság

A rendszeres mozgásról sokan lemondanak, ahogy beköszönt a rossz idő. Mivel azonban a mozgás az egyik legjobb módja annak, hogy hatékonyan növeljük az energiaszintünket, és szervezetünk ellenálló képességét, így egyáltalán nem érdemes mellőzni. Persze nehéz rávenni magunkat a sportra akkor, amikor eleve fáradtabbak vagyunk, de hidd el, hogy csak a kezdet nehéz.

Lehet, hogy hihetetlen, de a délutáni tea is segít. A délutáni teázás könnyen rutinná válhat a mindennapok során. Ez egyrészt segít pótolni a folyadékhiányt, másrészt felmelegít ebben a rossz időben. Ha a délután közepére időzíted a teázást, akkor a legújabb kutatások szerint még azt is elkerülheted vele, hogy kora este, vagy vacsora után sokat nassolj. A koffeintartalmú teák lassabban hatnak, de hosszabban is fejtik ki a hatásukat, így általuk fáradtság nélkül tudod befejezni a napod.