Magas víztartalmú élelmiszerekkel tehetünk az aranyér ellen

Az aranyér napjainkban egyre több embert érint. Az aranyért kialakulásának egyik leggyakoribb oka a kemény széklet, amely pedig a helytelen táplálkozáshoz vezethető vissza.

A kémény széklet ürítése mindig nehézkes, és az erőlködés következtében végbélrepedés alakulhat ki, amely nagyon jó út, ahhoz, hogy aranyér alakuljon ki a betegnél. Többek között ezért is kell megfelelően táplálkoznunk, hogy a székletünk kellően lágy legyen. Ennek érdekében pedig a megfelelő folyadékpótlásra is nagyon oda kell figyelnünk. Ugyanis, kellő mennyiség bevitele esetén ez elkerülhetővé válik. A megfelelő mennyiségű folyadékpótlás nem csak abban játszik szerepet, hogy keményebb vagy lágyabb lesz a székletünk. Abban is nagy szerepe van, hogy a szervezetünk optimális hidratáltságát fenntarthassa. Egyes állítások szerint egy nap, legalább nyolcszor kellene meginnunk 2,5 deci vizet. Amely nagyjából napi 2 litert tesz ki. Ám egyesek szerint a napi 2,5 – 3 liter víz fogyasztás is ajánlott lehet, főként nyári időszakban. Ám egyhangú szabályokról nem beszélhetünk, ugyanis minden ember más, és a folyadékszükségletük is eltérő lehet.

Aranyér

Aranyér

Továbbá azt is el kell mondani, hogy a folyadékszükségletünk még annak függvényében is változhat, hogy milyen idősek vagyunk, mekkora a testsúlyunk, milyen az általános egészségügyi állapotunk és még a fittségünk is befolyással lehet rá. Ám nem csak folyadékformában, de egyes ételekkel is pótolhatjuk a szükséges folyadékot. Ilyen pl. az uborka, amely 96,7 % vizet tartalmazz. Jó választás lehet még a Zeller, melynek 94,4 % víztartalma, illetve még a rosttartalma is igen magas, így különösen jót tehetünk vele az emésztésünknek. De ezen kívül paradicsom és a jégsaláta is jó választás lehet, illetve ezen felül még a zöldpaprika, görögdinnye, spenót, eper, stb.