Mikor milyen teát fogyasszunk?

Érdekes információ lehet, de a világon az egyik legtöbbet fogyasztott ital nem más, mint a tea. Ilyenkor őszi és téli időszakban még jobban fellendül az emberek körében a fogyasztása. Hiszen az mellett, hogy finom is még gyógyhatással is rendelkeznek.

Amennyiben tudatosan szeretnénk teázni, akkor érdemes figyelembe venni azt, hogy a nap minden szakához másmilyen tea illik. Ez egyszerűen magyarázható, ugyanis másmilyen tápanyagra van szükségünk reggel, mint este. Ám ezek mellett a teát célzottan is fogyaszthatjuk, mint pl. gyomorpanaszokra, vagy a bőrünk megőrzése érdekében. Akkor most nézzük meg milyen sorrendben érdemes fogyasztani a különféle teákat. Reggelente ajánlott a fekete vagy a zöld tea fogyasztása a feltöltődés érdekében. Ugyanis ezekben az italokban nagy mennyiségben található meg koffein, illetve L-theanin nevű vegyület is, amely nem csak az éber de a nyugodt állapotot is elősegíti. A délutáni időszakban főként a zöld tea ajánlott, melyben ginkgo biloba is megtalálható. Ennek az italnak köszönhetően fokozhatjuk a teljesítményünket és élesíti a memóriánkat, illetve agyserkentő tulajdonsággal is rendelkezik.

Ginkgo biloba

Ginkgo biloba

Amennyiben sportolunk, akkor edzések után ajánlott a fekete tea fogyasztása, amely regeneráló hatással is rendelkezik. Ugyanis egy csésze fekete tea akár 88 milligramm káliumot tartalmazhat, amely hozzájárulhat az izmok regenerálódásához. Esti órákban ajánlott a zöld, levendula, kamilla és a matcha tea fogyasztása. Ugyanis ezeknek a teáknak lazító hatásuk van. A kamilla és a levendula kisimítják az idegeket és kifejezetten nyugtató hatással rendelkeznek. A zöldtea és a matcha tea szintén elősegíti a kikapcsolódást. Mindezek mellett szeretném még arra felhívni a figyelmet, hogy ezeket a teákat legjobb tisztán mesterséges ízfokozók nélkül fogyasztani.