Vérnyomáscsökkentő megoldások a mindennapokban

Egy olyan népbetegségről beszélhetünk, amely egyre gyakoribbá válik. Amely főként annak is köszönhető, hogy nem étkezünk megfelelően és, hogy nagyon egészségtelen, mozgásszegény életmódot folytatunk.

Fontos tisztázni, hogy a magas vérnyomás ellen nincs csodaszer. Így el kell mondani, hogy orvosok által felírt gyógyszerek sem jelentenek megoldás, hiszen azok csak ideiglenesen hoznak eredményt. Amennyiben ilyen problémával küzdünk, akkor sokkal érdemesebb alternatív megoldásokhoz fordulni, mint, hogy különféle gyógyszerekkel tömjük magunkat. Akik ilyen problémával küzdenek neki célszerű a rendszeres gyaloglás. Nem séta, gyaloglás. Vagyis egy gyors ütemben végezett gyaloglás, akár 6-8 Hgmm-el is csökkentheti az átlagosan magas vérnyomást. Ennek a mechanizmusnak a hátterében főként az állhat, hogy a mozgás segítheti az oxigén hatékonyabb felhasználódását. Így nem kényszeríti a szívet folyamatosan arra, hogy keményebben pumpáljon. Ezen kívül fontos lehet a rendes légzés. Vagyis a helyes lélegzetvétel.

Vérnyomáscsökkentés

Vérnyomáscsökkentés

Ugyanis a lassú légzés és a légzés tempójában végzett gyakorlatok csökkenhetik azon hormonok termelődését, amelyek a renin nevű vese által termelt enzim termelődését szabályozzák. Reggel, délben, este vagy akár napközben is célszerű megállni legalább 5 percre és végezzünk lassú karkörzéseket miközben mély lélegzeteket veszünk, majd kifújjuk. Amikor a belégzést végezzük akkor toljuk a hasunkat, majd kilégzéskor ernyesszük el az izmokat. Amennyiben ezt rendszeresen alkalmazzuk, akár 2-3 Hgmm-al is csökkenthetjük a vérnyomásunkat. Jellemző lehet még a magas vérnyomás azokra, akik heti 40 óránál többet töltenek irodában. Így a túlóra nem csak a szabadidőnket veheti el, de akár az egészségünket is.