A fűszerek nem csak ízesítenek, de még zsírt is égetnek!

Sokszor lehet hallani, hogy ha egészséges életet szeretnénk élni, akkor el kell kerülni a fűszeres ételeket. Sok fűszer túlzott használata valóban nem is túl előnyös, de van pár fűszer, mely kifejezetten pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, jótékonyan hat szervezetünkre. A fűszerként is használható gyógynövények például segítik a méregtelenítést, mivel kimossák a sejtek között megrekedt vizet, ami által fertőtlenítik az emésztőrendszert, és segítik az anyagcserét.

Ha Te is szeretnéd zsírégető fűszerekkel segíteni a fogyásodat, akkor a könnyű, kalóriaszegény ételeket ízesítsd például az anyagcsere fokozó fahéjjal, a vírusölő fokhagymával, a vérbőséget fokozó oregánóval, a vízhajtó petrezselyemmel, vagy a jellegzetes illatú kakukkfűvel, esetleg az emésztést is könnyítő gyömbérrel vagy szegfűszeggel. A lényeg minden esetben ugyan az, tehát használd bátran a fűszereket, de felesleges túlzások nélkül. Egy csipet jó minőségű fűszer máris csodát tehet az ételekkel, illetve azok ízével, segíthet érdekessé tenni a diétás fogásokat.

Fűszerek

Fűszerek

Nem minden fűszer kap viszont zöld utat! A só bár egyike a legnépszerűbb fűszereknek, nem a legmegfelelőbb ételízesítő, akkor ha fogyni is akarsz, illetve az egészségügyi hatása sem kifejezetten kedvező. Tudni kell ugyanis, hogy a sóban lévő nátrium megköti a vizet, ami által a méreganyagok nem tudnak kiürülni a testedből, a pangó nyirokfolyadék pedig csak plusz centiket okoz a hason, a csípőn, valamint a fenék és a combok tájékán, azaz a legkényesebb részeken.

A gyógynövény fűszereknek hála viszont szinte észrevétlenül tudod csökkenteni az eddigi só adagodat, bizonyos ételekből akár teljesen el is hagyhatod a vízmegkötő sót. A só mellett az ételízesítő poroktól is óvakodj, mivel a többségük só alapú, sőt mesterséges ízfokozók és aromák keverékéből áll, ami se nem egészséges, se nem segíti a fogyást.