Mit sportoljon a gyerek?

Minden szülő szeretné, ha a gyermeke sportolna valamit, azonban nem könnyű eldönteni, hogy mi a megfelelő sportág csemeténknek. Megpróbálunk segíteni. Az egészséges életmódra nevelést már egészen kisgyermekkorban el kell kezdeni. Ha már gyerekkorban természetes a rendszeresen sport, a mozgás életünk részévé fog válni.

Könnyű, nem megterhelő testmozgást már egészen kis korban elkezdhetünk gyermekünkkel, az intenzív, versenyszerű sportolással érdemes várni. A legfontosabb szempont, hogy ne erőltessünk rá a gyermekre semmilyen sportot, örömmel végezze és szeresse, amit csinál! Lehetőséget kell adni rá, hogy több sportágat is kipróbáljon, és ezek ismeretében tudjon dönteni róla, hogy mi számára a legmegfelelőbb.

Az állóképességet fejlesztő mozgásformák javítják az erőnlétet, serkentik a vérkeringést, a légzést. Ilyen az úszás, kajak, kenu, kerékpározás, és a futás. Nagy mozgásigényű gyermekeknek ajánlott.

Minden vízisportnál követelmény, hogy a gyerek tudjon már biztonsággal úszni, így a kajak és a kenu kipróbálása is csak az úszás elsajátítása után lehetséges.

Gyereksport

Gyereksport

A labdajátékok az ügyességet fejlesztik, javítják a koncentráló képességet. A kosárlabda és a kézilabda az ügyesség fejlesztése mellett, növeli a fizikai erőnlétet is.

A küzdősportok önfegyelemre nevelik a gyereket, de mindenképpen legyen tisztában annak jellegével, és csak akkor írassuk be ilyen sportra a gyermekünket, ha valóban szeretné kipróbálni.

A lovaglás nagyszerű élményeket nyújthat gyermekünk számára. Erősíti a has-, a hát- és a combizmokat, az állatok szeretetére neveli a gyerekeket. A lovas terápia a sérült gyermekek kezelésében is nagyon jó eredménnyel alkalmazott kezelési módszer.

A választásnál a gyerek vágyait is vegyük figyelembe!