A masszázs pozitív hatásai

Sokan vannak, aki heti rendszerességgel járnak masszíroztatni, különféle okok miatt. A tény azonban az, hogy a masszázsnak rengeteg jótékony hatása van. A masszázs a fizioterápia, a balneoterápia, a manuálterápiás eljárások, köztük például az alternatív mozgás- és masszázsterápiák egyik szakterülete.

A világ egyre inkább felgyorsul, egyre többen vannak, akik stresszesen, kimerülten érnek haza nap mint nap a munkából. Ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat, megpihenjünk, relaxáljunk kicsit, a masszíroztatás az egyik legjobb megoldás, nem is beszélve arról, hogy az egyik legősibb és legkellemesebb módszer számos betegség megelőzésére és gyógyítására is. A masszázs népszerű terápiás módszer az izomfeszültség enyhítésére, az izomgörcsök és különféle gyulladások, a vizesedés, izomfájdalmak és az izommerevség megszüntetésére. Egy olyan terápiás formáról van szó, amely az egész testre hatással van. A masszázs közvetlen hatásaként fokozódik az anyagcsere, ezáltal növekszik az izmok rugalmassága is. A fáradt izmok sokkal gyorsabban regenerálódnak és az állóképesség is javul.

Masszázs

Masszázs

Egy másik fontos előnye, hogy javítja a vérkeringést, az általános rugalmasságot, növeli a szövetek rugalmasságát és fokozza hajlékonyságunkat is. Amikor a masszőr ritmikusan dörzsöli, gyúrja és simítja az izmokat, felpezsdíti a vérkeringést is. Ezalatt a véráram szállítja az oxigént és a tápanyagokat. Nagyon fontos szerepet tölt be abban, hogy az izmok ki tudják üríteni a salakanyagokat, mint például a tejsavat, amely a görcsök hatására felgyűlhet az izmokban és fájdalmat okoz. Láthatjuk tehát, hogy rengeteg előnye van, és még kellemes időtöltést is jelent, a jó közérzet megteremtésének egyik módja, és az idegrendszerre is jó hatással van. Ha tehetjük havonta egyszer menjünk el egy jó masszázsra, és hagyjuk, hogy testünk felfrissüljön és erőre kapjon.