Amikor Patrick Rottinghaus megkezdte a főiskolát, fogalma sem volt arról, hogy mit akar kezdeni karrierjével. „Nyitott” szakmában indult el, miközben feltárta a lehetőségeket.
[wp_ad_camp_1]
Ma Rottinghaus, a Missouri Egyetem Oktatási Főiskolájának docense segíti a világban helyüket megtalálni vágyó fiatalokat azáltal, hogy meghatározza erősségeiket és összekapcsolja őket képességeik, érdeklődésük és személyiségüknek megfelelő karrierrel. Három gyermek édesapjaként biztosítani akarja őket afelől, hogy rendelkezzenek ismeretekkel és készségekkel a siker érdekében, amikor felkészülnek a modern munkaerőpiacra. Az Egyesült Államok munkaerőpiacának jelenlegi „készséghiányának” pótlására törekedve Rottinghaus a végzős hallgatójával, Chan Jeong Park-kal együttműködve tanulmányozták, hogy bizonyos eszközök hogyan segíthetik jobban a diákokat az erősségeik megismerésében.
Tanulmányában Rottinghaus együttműködött a YouScience internetes alapú alkalmassági értékelési rendszerrel, hogy online karrier-alkalmassági tesztet terjesszen több mint 7000 középiskolás diák számára 14 államban. A készségbeli szakadék meghatározása a munkaadók által a potenciális munkavállalók felvétele során keresett készségek és az e készségekkel rendelkező álláskeresők száma közötti elválasztást jelentette. Míg a legtöbb karrierfeltáró felmérés főként a hallgatók érdeklődésére összpontosít, a Rottinghaus által kiosztott alkalmassági teszt szintén a hallgatók erősségeivel és képességeivel foglalkozott, amelyek lehetővé tették számukra, hogy több potenciális karriert fedezzenek fel, mint ahogyan eredetileg gondolták. Az alkalmassági értékelések segítettek a diáklányoknak elhelyezkedni az építőiparban, a műszaki egészségügyben, a gyártásban és a számítástechnikában – olyan területeken, amelyeket korábban esetleg nem tártak fel.