A magnézium szükségessége és pótlása

Minden szervezetnek szüksége van vitaminokra és nyomelemekre, melyek hiányában képtelen lenne az egészséges működésre. A nyomelemek közül legjobban a magnéziumra van szükségünk. A szervezetünkben lévő sejtek mindegyikében előfordul.

Nagyban hozzájárul az anyagcsere folyamatokhoz, nélkülözhetetlen számos enzim működésében. Az emberi szervezetben 25-30gramm magnézium van, ennek a felét a csontjaink tartalmazzák, illetve az izmainkban és májsejtekben is megtalálható. Magnézium nélkül a kalcium-, nátrium-, kálium- és foszforszintünk fenntartása nem lenne sikeres, illetve a C-vitamin sem lenne képes a felszívódásra. Elengedhetetlen a szív egészséges működéséhez, amivel elkerülhetjük a szívrohamot. A koleszterin szintünket stabilizálja, lassítja az öregedést, miközben segíti az immunrendszerünket. A fogak egészségének megőrzésére is szükségünk van magnéziumra, valamint ezzel elkerülhetjük a vesekő és az epekő kialakulását. Javítja a szellemi teljesítőképességet. Ha kalciummal együtt vesszük be, természetes nyugtatószerként alkalmazhatjuk. Hiányával előfordulhatnak az idegrendszerünk és izomzatunk működésében zavarok és küzdhetünk az anyagcsere problémákkal is.

Magnézium

Magnézium

Természetes formában a sötétzöld zöldségekben találkozhatunk vele, mint a spenót vagy például a mángold. Ezenkívül előfordul még gyümölcsökben is, az olajos magvakban, diófélékben, a babban és borsóban. Hiába is iktassuk be mindennapi étrendünkbe ezeket az ételeket, ha nem figyelünk oda a magas zsírtartalmú ételek fogyasztására, mivel ezekkel gátoljuk a magnézium felszívódását. Előnyös még a magnéziumot pótolni étrend-kiegészítőkkel is, így biztosak lehetünk abban, hogy megadtuk szervezetünk számra a szükséges mennyiséget, ami felnőtteknél a napi 300-400mg-ot jelenti, erős megterhelésnél, például aktív sportolásnál vagy diétánál, akár az 500-800mg-ot is. Ha túladagoljuk, hashajtóként hathat.