Napjainkban az üzleti élet megköveteli, hogy a cégről alkotott első benyomás minden esetben pozitív eredményeket mutasson. Az első benyomás megismételhetetlen! Amikor egy leendő ügyfél megtekinti cégünk arculatát akkor abban a bizonyos első másodpercekben dönti el, hogy megbízhatónak, profinak látszik-e a kiszemelt cég vagy sem.
[wp_ad_camp_1]
A megfelelő arculat megtervezése komoly kreativitást igényel a designer csapattól. Olyan megoldást kell találni, amivel a megrendelő célcsoportjait meg tudja fogni, de mégis kiemelkedjen a konkurenciái közül.
A cégarculat a cég és a fogyasztó közötti kommunikációt befolyásoló tényező. Legtöbb esetben ez a külalak, megjelenésre értendő. A fogyasztó/megrendelő azonosítani tudja a terméket a márkához, cégarculathoz .
Arculat megtervezése egy hosszas beszélgetéssel és cégtörténet, termék és konkurencia vizsgálattal kezdődik. Majd elkezdődnek az első tervek kidolgozása.
Egy professzionális logó megtervezése is fontos az arculathoz. Amennyiben már rendelkezik a cég egy meglévő logóval, abban az esetben, ha még nem bejáratott annyira a logó, akkor érdemes egy professzionálisan egyedi logó tervezését is belevenni. Amennyiben ez egy induló cég, abban az esetben egyértelmű a logó és az arculat hangsúlya.
Egy cég sikeres működéséhez szükséges a kifelé történő kommunikáció, jó kapcsolat kiépítés. A megfelelően megtervezett arculat segít abban, hogy a már megismert cég által közölt elvek tovább éljenek a vásárlókban, megrendelőkben.