Az Egyesült Királyság lezárása és a légszennyezés: A nitrogén-dioxid felére csökkent

A Liverpooli Egyetem tanulmánya a légszennyezésről a lezárás első 100 napjában feltárta, hogy míg a nitrogén-oxid szintjét megfelezték, a kén-dioxid szintje több mint 100% -kal nőtt.

Az Egyetem Környezettudományi Karának kutatói elemezték a Környezetvédelmi, Élelmezési és Vidékügyi Minisztérium (DEFRA) levegőminőség-érzékelőinek és az Egyesült Királyság Met Office-állomásainak adatait, hogy lássák, milyen hatással voltak a lezárási intézkedések a nitrogén-dioxid, a kén-dioxid részecskék szintjére (PM2,5) és az ózonra, és összehasonlították az elmúlt hét év adataival. A tanulmány feltárta, hogy ebben az időszakban (2020. március 23. és június 13. között) a nitrogén-dioxid (NO2) szintje a felére csökkent, ami a járművek kibocsátásának csökkenéséhez kapcsolódna. Meglepőbb azonban, hogy az elemzés megállapította, hogy a kén-dioxid (SO2) szintje, amelyet általában az Egyesült Királyság ipara hoz létre, bár meredeken csökken, több mint kétszerese az előző évinek.

A kutatók a lezárás lokális hatásait is vizsgálták az Egyesült Királyság hét nagyvárosában: London, Glasgow, Belfast, Birmingham, Manchester, Newcastle és Liverpool területein. Ez azt mutatta, hogy az NO2 szintje minden városban átlagosan 37–41% között csökkent, bár ezek a csökkenések valamivel nagyobbak voltak Glasgow-ban, mert itt 44% -kal csökkent. Az északi városokban azonban nagyobb kén-dioxid-növekedést tapasztaltak. Az Egyesült Királyságban a lezárás 2020. március 23-án lépett hatályba, amikor Boris Johnson miniszterelnök elmondta az országnak, hogy az embereknek otthon kell maradniuk, és bizonyos vállalkozásoknak be kell zárniuk. Ez a gépjárműhasználat jelentős csökkenését eredményezte a lezárás első napján, a normál érték 69% -ára csökkent. Ez április 13-án 23% -os mélypontot ért el, majd 100 nappal a lezárást követően folyamatosan visszatért, 77% -ra emelkedett. A lezárás első 100 napja egybeesett a magasabb hőmérséklettel és a kevesebb páratartalommal is.