Mennyire fontos a hírnév? Mi a helyzet az önelfogadással? Azok az üzenetek, amelyeket a 8 és 12 év közötti gyerekek a tévéből kapnak, jelentős szerepet játszanak fejlődésükben, befolyásolják a hozzáállást és a magatartást, amikor tizenéves korukra nőnek és azután is – mondják az UCLA pszichológusai.
[wp_ad_camp_1]
Az UCLA Tudósok és Mesemondók Központjának új jelentése felméri azokat az értékeket, amelyeket 1967 és 2017 között minden évtizedben a népszerű televíziós műsorok hangsúlyoztak, feltérképezve, hogyan változtak az értéket az 50 év alatt. A legfontosabb megállapítások között szerepel, hogy a hírnév, miután majdnem 40 évig az alsó értékek között helyezkedett el (1967-ben, 1987-ben és 1997-ben 15. volt), 2007-ben az első számú értékre emelkedett, majd 2017-ben a hatodik helyre esett vissza. 2017-ben az első helyre került, ahol az önelfogadás, az imázs, a népszerűség az első öt része volt. A „The Rise and Fall of Fame: A televízióban ábrázolt értékek tájképének nyomon követése 1967-től 2017-ig” című jelentés évtizedenként két (2017-ben négy) műsort, az 1967-es „The Andy Griffith Show” és a „Happy Days” műsorokat értékelte. „1977-ben az” American Idol” és a „Hannah Montana” 2007-ben, valamint az „America’s Got Talent”és a „Girl Meets World” 2017-ben.
A hírnévhez hasonlóan az olyan értékek, mint a közösségi érzés és a jóindulat, az elmúlt fél évszázadban is drámai emelkedést és csökkenést tapasztalt, rangsoruk általában a nagyobb kultúrában bekövetkezett változásokat tükrözi – találták a kutatók. Például a közösség része, amely 1967-ben, 1977-ben és 1997-ben 1. és 1987-ben 2. helyezést ért el, 2007-ben a 11. helyre esett vissza – 10 hellyel a hírnév alatt, majd 2017-ben ismét az ötödik helyre emelkedett. Hasonlóképpen, a kedvesség és segítőkészség 1967-ben és 1997-ben a 2. számú érték volt míg 2007-ben a 12. helyre esett vissza.