Minden, amire valaha is szüksége volt, azt az óvodában tanulta – ez a régi mondás tudományos támogatást kap egy új tanulmányban, amelyet a kanadai Université de Montréal és a Universite Sainte-Anne kutatói készítettek.
[wp_ad_camp_1]
„Évek óta tudjuk, hogy az óvodában a jó kezdet hosszú távon jobb eredményeket hoz.” – mondta Caroline Fitzpatrick vezető szerző, az USA pszichológiai adjunktusa Új-Skóciában. „De most tanulmányunkkal valóban lezárhatjuk azt az elképzelést, hogy a kisgyermekkori készségek elősegítik a sikerek elérését és az egészségesebb életmódot a feltörekvő felnőttkorban. Ez az egész társadalom számára ígéretes.” „Sok gyermek nem kezdi megfelelő módon az óvodát és nem használja ki eléggé az osztálytermi oktatást” – mondta Linda Pagani vezető szerző, az UdeM Pszicho-Oktatási Iskolájának professzora. „Akik felkészületlenek, egész tanulmányi útjuk során küzdenek. Megrekednek a kognitív képességek, a szociális készségek és a fizikai aktivitásból származó motoros képességek szempontjából is visszamaradottak lesznek” – tette hozzá Pagani, aki a CHU Sainte-Justine gyermekkórházának vezető kutatója is Montrealban.
Fitzpatrick és Pagani összefüggéseket vizsgáltak az óvodai felkészültség és az akadémiai, pszichológiai és egészségügyi kockázatok között, amelyek elsősorban akkor jelentkeztek, amikor egy gyermek elérte a középiskola végét. „Az óvodai matematikai készségek hozzájárultak a középiskola jobb eredményeinek eléréséhez és az alacsonyabb lemorzsolódási kockázathoz, és ezt a tanárok megfigyelései is alátámasztották, akik később a szerekkel való visszaélés kockázatának csökkenését is megállapították – mondta Fitzpatrick.” Az óvodai osztálytermi elkötelezettség megjósolta a részvételt a fizikai aktivitásban és a gyermek túlsúlyosságának kockázatát méghozzá annak 65 százalékos csökkenését 17 éves korig „- tette hozzá Pagani, aki az UdeM posztdoktori kutatójával, Elroy Boers-szel dolgozott együtt.