A túlórák nagy árat jelentenek a vállalkozások számára. Gyakran úgy érezheti, hogy ez az egyetlen lehetőség, de a túlóráknak nem kell átvenniük az uralmat. Még akkor is, ha nagy a kereslet és alacsony a költségvetés, íme néhány egyszerű módszer a túlórák csökkentésére.
A vállalati kultúra a csúcson kezdődik. Ha a túlórákat úgy kezeli, mint bármely más ledolgozott órát, és csak az üzleti tevékenység részét képezi, az alkalmazottai is ezt fogják tenni. Ehelyett a túlórákat az utolsó lehetőségnek kell tekinteni, nem az elsőnek. A „túlórakultúra” megváltoztatása kihívást jelenthet azoknak az alkalmazottaknak, akik hozzászoktak a munkához és a túlóradíjat kapják. De az egész vállalkozás számára a túlórák kultúrája gyakran kéz a kézben jár az elszakadás és az alkalmazottak kiégésének kultúrájával. Ha az alkalmazottak annyira hozzászoktak a hosszabb munkához vagy a késői órákhoz, hogy az még beszélgetésre sem indokolt, itt az ideje, hogy beszéljen csapatával, és alaposabban megvizsgálja szervezete értékeit. A túlórák csökkentésének megtanulása azt jelenti, hogy a legtöbbet hozzuk ki a normál alkalmazotti munkaidőből – okosabban dolgozunk, nem pedig tovább. Sok kézi és adminisztratív feladat van, amelyek felemésztik az alkalmazottak idejét a nap folyamán.
Ha az állandó, napi feladatok felemésztik a csapat idejét, találjon módot ezek automatizálására vagy megkönnyítésére. Ahelyett, hogy napi megbeszéléseket tartana, használjon online projekttáblát, ahol mindenki ellenőrizheti a projekt állapotát és a feladatait. A projekttervezési eszközök, mint például az Asana, könnyen használhatók, és a csapat méretétől függően gyakran ingyenesek. Az e-mail automatizálás és az ügyfél-eladási kampányok segítségével azonnal válaszolhat az ügyfelek megkereséseire ahelyett, hogy egyesével küldene külön e-maileket vagy oda-vissza e-maileket küldene.