A modern autók nagyon sok extrával vannak felszerelve, melyek azért vannak jelen az autóban, hogy magasabb legyen a komfortérzetünk és biztonságosan tudjunk közlekedni. Ugyanakkor felmerülhet bennünk a kérdés, hogy a különféle műszerek, például mikrofon, kamera és érzékelők által gyűjtött adatok a környezetről, autóról vagy épp rólunk pontosan kit illetnek.
A gépjárművekben keletkező adatok tulajdonlása kapcsán ezen a linken tájékozódhat! A telefonunk, illetve a számítógépünk kapcsán rendszeresen szembe találjuk magunkat a figyelmeztetéssel, hogy védenünk kell a személyes adatainkat. Fontos körültekintőnek lennünk, főként, hogy rengeteg csalás és átverés jelenthet veszélyt ránk. Arról viszont nagyon kevés szó esik, hogy az autó érzékelői által kinyert adatok vajon kit illetnek. Könnyen lehet ugyanis, hogy a rendszer olyan adatokat is megtud, melyeket nem szeretnénk kiadni. Hosszú éveken keresztül viták zajlottak arról, hogy ki gazdálkodhat ezekkel az adatokkal, azonban úgy tűnik, hogy megszületett az erre a problémára vonatkozó szabályozás.
A gyártók adatvédelmi szabályzatai elképesztő részletességgel írnak arról, hogy mi mindent szeretnének tudni a jármű vezetése kapcsán. Némely típusokban a vezetési jellemzők alapján megfigyelhetik és elemezhetik az utasok korát és nemét. Máskor a mentális állapot vagy az intelligencia vizsgálatára is jogot formálnak, annak érdekében, hogy szükség esetén az adatokat átadhassák a hatóságoknak. A gyártók úgy vélik, hogy azzal, hogy megvásároltuk a terméküket, azzal ahhoz is hozzájárulunk, hogy az autóban keletkező adatokhoz hozzájussanak. A Nemzetközi Automobil Szövetség, illetve a Magyar Autóklub együttesen támogatták a jogszabályt, melyet 2024-ben az Európai Unió Tanácsa elfogadott, miszerint minden keletkező adat az autó tulajdonosát illeti.