Környezetbarátabb az online vásárlás?

Amikor a fogyasztók megpróbálnak dönteni a hagyományos és az online vásárlás között, sok tényező játszik szerepet, például az ár, a minőség, a kényelem és az időkeret.

[wp_ad_camp_1]

Az ACS Környezettudomány és Technológia új kutatásának köszönhetően a környezettudatos fogyasztóknak még egy megfontolása lehet: az üvegházhatású gázok kibocsátása. A tanulmányban a kutatók becslése szerint a személyes és otthoni ápolási termékek vásárlása tégla- és habarcsüzletekben gyakran kevesebb üvegházhatást okozó gázt eredményez, mint az online vásárlás. Az olyan árucikkek, mint például piperecikkek, tisztítószerek és csomagolt élelmiszerek, alacsony árú termékek, amelyek gyorsan értékesülnek és ezeket vásárolják meg az emberek a leggyakrabban. Noha a vásárlók ezeket a termékeket hagyományosan fizikai kiskereskedelemben vásárolják, az online értékesítés sok országban növekszik, köztük Kínában, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az online vásárlási modellek közül a két fő típus az online megrendelés, majd házhozszállítás közvetlenül a fizikai áruházból és az online megrendelés, csomagküldő céggel. Sadegh Shahmohammadi, Mark Huijbregts és munkatársai a három vásárlásiforma szisztematikus jellemzését és összehasonlítását akarták létrehozni.

Online vásárlás

Online vásárlás

A három modellbe beletartoztak a szállításból, raktárból történő tárolásból, szállításból és csomagolásból származó kibocsátások. Az elemzés kimutatta, hogy a hagyományosan, üzletből vásárolt termékenkénti üvegházhatást okozó gázok magasabb számban fordultak elő, mint az online vásárlás esetében. A tanulmány azt is meghatározta, hogy a fogyasztók és a kiskereskedők hogyan csökkenthetik az üvegházhatású gázok kibocsátását az egyes vásárlástípusok esetében. Például a hagyományos vásárlók 40% -kal csökkenthetik a károsodást sétálva vagy biciklizve a boltokig.