Ahhoz, hogy ügyfelei először a márkájára gondoljanak, amikor készen állnak a vásárlásra, tudnia kell, hogy hogyan pozicionálja a márkát hozzájuk képest. Kezdjük azzal, hogy felvázoljuk, mi a márkapozíció, hogyan lehet sikeresen elhelyezni a márkát, stb.
A márkapozicionálás az a folyamat, amelynek során a márkát az ügyfelek fejében pozícionálják a márka célja és értékei alapján, amely versenyelőnyt biztosít. Mire gondol, amikor a „keresőmotor” szót hallja? A Google vagy a Yahoo jutott eszébe? Ezek a termékek dominálnak a kategóriában. Mi a helyzet egy olyan céggel, amely „éjszakai szállítást” biztosít? A FedEx birtokolja a szállítási kategóriát, annak ellenére, hogy más vállalatok is éjszakai szállítást biztosítanak. A jól kidolgozott és megvalósított márkapozíció fenntartható versenyelőnyt biztosít, értéket közvetít az ügyfeleknek, eszköz a márka következetességének kezelésében, és hatással van a lényegre. A márkapozíció-nyilatkozat egy stratégiai dokumentum, amely segít meghatározni innovációs, marketing-, kereskedelmi és értékesítési stratégiáinak irányát. Négy lépést kell figyelembe venni a márkapozíció létrehozásakor. Értékelje a jelenlegi helyzetet: Értékelje jelenlegi márkapozícióját. Működik? Eléri-e a célközönséget? Segít üzleti céljainak elérésében? Ha nem, akkor meg kell vizsgálnia a márka újrapozícionálását.
Vizsgálja meg versenytársait: Nem tud kiemelkedni a tömegből, ha nem tudja, mit csinál a tömeg. Ennél is fontosabb, hogy nem szeretné, hogy ugyanaz a márka pozíciója legyen, mint versenytársainak. Végezzen versenyelemzést, hogy értékelje versenytársa márkahelyzetét a közösségi média hírcsatornáiban, a vállalati webhelyeken, a marketing- és hirdetési anyagokban, valamint az ügyfélszolgálatban. Keresse meg a versenytárs küldetését, jövőképét és értéknyilatkozatait, kiket céloz meg, mi az üzenetküldésük, egyedi eladási javaslatuk és helymeghatározási stratégiájuk.