Ha autókról van szó, akkor kétféle ember létezik. Az egyik csoportba azok tartoznak, akik szeretik bütykölni is a járgányukat, ismerik a legfontosabb tulajdonságait, tisztában vannak a típusra jellemző gyengeségekkel, erősségekkel. Ezek az emberek tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy mikor mire kell odafigyelni és nem nagyon éri őket meglepetés.
A másik csoportba tartoznak azok, akik kizárólag használati tárgyként és közlekedési eszközként tekintenek a járműre. Fogalmuk sincs, hogy mit kell nézni a nívópálcán, és akkor cseréltetnek bármit is, amikor a szerelő azt mondja, hogy itt van az ideje. Persze tökéletesen érthető, hogy az autós téma nem mindenkit vonz – sőt, van, akiket kimondottan taszít is -, ám alapszinten érdemes tisztában lenni azzal, hogy milyen időközönként melyik főbb alkatrészre érdemes ránézni – vagy nézetni -, hisz nem csak az autó élettartamát növelhetjük meg így, de a balesetveszélyes állapotot is megelőzhetjük. Noha sok esetben a gyári előírások igen megengedőek, általánosan elmondható, hogy jobban járunk, ha minden csereperiódust egy kicsit rövidebbre veszünk a kötelezően előírtnál.
Ezek alapján évente mindenképpen végeztessünk el egy motorolaj cserét. Noha van olyan modell, amelynél csak megtett kilométer alapján ajánlják a cserét – eltelt idő tekintetében pedig lazább az előírás -, az igazság az, hogy a szintetikus olajok megfáradnak és a lerakódások is problémát okozhatnak. Ezen soha nem érdemes spórolni, évente egyszer – vagy tízezer kilométer megtétele után, amelyik hamarabb bekövetkezik – mindenképp cseréltessünk. Ezzel együtt a szűrőkből (olaj, pollen) is kerüljenek be újak, filléres termékek, nem érdemes halogatni ilyenkor. Egyúttal kérjük meg a szerelőt, hogy ellenőrizze a fékolajat, hűtőfolyadékot és a fékeket – betéteket és tárcsákat -, és ha bármelyik cseréje időszerű, akkor végeztessük el azt is. Ez utóbbiak nem aktuálisak minden évben, ám fontos, hogy állapotuk folyamatosan monitorozva legyen.