Minden a sütemények alapanyagairól

Rengeteg ember fogyaszt és készít előszeretettel süteményeket. Azonban annál kevesebben gondolkoznak el azon, hogy ehhez milyen alapanyagokat használnak fel. Természetesen vannak ezek között egészségesebb és kevésbé egészséges fajták is. Nézzük csak meg egy kicsit, hogy melyiket melyik kategóriába sorolhatjuk.

Minden sütemény elengedhetetlen kelléke a liszt. E nélkül nem is jöhet létre a sütés. Sok olyan recept van, amely akár egy kiló liszt felhasználását is előírja. Nem is gondolná az ember, hogy ez mennyire káros, legalábbis hosszú távon. Persze, egyáltalán nem arról van szó, hogy le kell mondani a sütemények, a pékáruk és a liszttel készült ételek fogyasztásáról, csak arról, hogy tanácsos mérsékelni azt, mert olyan súlyos betegségek kialakulásához vezethet, amelyet nem lehet már helyrehozni. Ilyenek például az emésztőrendszeri megbetegedések, a hiánybetegségek, a kóros elhízás és persze a vércukorszint hirtelen megemelkedése. Ha valaki ezen a tüneteket tapasztalja, akkor érdemes elgondolkodnia, hogy mi okozza.

Sütemény

Sütemény

A kristálycukor a másik, amely nagyon veszélyes tud lenni, ez mindenki számára nyilvánvaló. Ha a recept túl sok cukor hozzáadását említi, akkor úgy védekezhetünk, hogy egy kicsit kevesebbet használunk, majd a hiányt a süti tetejére csöpögtetett mézzel pótoljuk. Persze, ez sem a legjobb megoldás, főleg, ha fogyókúra-szempontból nézzük, viszont köztudott, hogy am méz milyen egészséges. Ha pedig a cukrot pótoljuk vele, akkor egyenesen az egészségtelent alakítjuk át egészségesre. A legutolsó, nagyon gyakran használt anyag a zsír. Tanácsos, ha állati eredetű zsírok helyett pálmazsírt, vagy olajt használunk, főleg abban az esetben, ha nagyobb mennyiségről van szó. Így elkerülhetjük azokat a népszerű problémákat, amelyeket például a disznózsír okozhat.