Nem megy úgy a munka, ahogy szeretnéd? Ez lehet az oka!

Ahhoz, hogy produktívan tudjunk dolgozni, számtalan tényezőnek klappolnia kell, köztük olyanoknak is, amikre talán nem is gondolnánk. A szakértők azt vallják, hogy a legfontosabb – és ami nélkül nincs eredményesség – az a hármas szabály. Ki kell jelölni a megfelelő célt, tervet kell készíteni annak elérésére, és végül tettleg tenni is kell a sikerért.

Ez ugyan papíron könnyűnek hangzik, ez kétségtelen, ám a gyakorlatban sajnos ez közel sem ilyen egyszerű. Ahhoz ugyanis, hogy eredményesen dolgozzunk, számtalan dolognak teljesülnie kell. Az egyik ilyen a motiváció, ami nehezen jön, ám nagyon könnyen el lehet veszíteni. Ahhoz ugyanis, hogy motiváltak legyünk – azaz azok maradhassunk, hisz itt ez a lényeg -, nem csak arra van szükség, hogy mi magunk úgy érezzük, hogy valami hasznosat csinálunk és alkotunk, hanem ugyanilyen visszajelzéseket kell kapnunk a környezetünktől – elsősorban a vállalati hierarchiában felettünk lévőktől -, méghozzá folyamatosan.

Ez azonban csupán az egyik feltétele az eredményes munkavégzésnek. Ugyanilyen fontos az is, hogy a munkakörülmények és a hozzáállásunk mit mutatnak. Sokan nem is gondolnák, de rengeteg múlik például azon, hogy az irodában milyen légkör vesz minket körül. Ha túlságosan steril a környezet, vagy épp egy óriási légtérben dolgozunk több tucatnyi másik munkatárssal, az mind negatívan hathat a teljesítményünkre. Előbbi esetében ugyanis a hangulatunk látja kárát a túlságosan ingerszegény miliőnek, míg utóbbinál pont az ellenkezője okozza a gondot, ugyanis ha rengetegen vannak körülöttünk, akkor szinte folyamatosan történik valami, ami eltereli a figyelmünket. Fontos az is, hogy odafigyeljünk a prioritásokra, hisz ha nem megfelelően lőjjük be a megoldandó feladatok fontosságát, akkor elaprózódunk, aminek a vége az lesz, hogy elmegy a kedvünk az egésztől. Jól látszik tehát, hogy számtalan tényezőre érdemes odafigyelni, hisz rengeteg minden befolyásolja azt, hogy milyen eredményesen tudjuk elvégezni a feladatainkat.