A csoki, mint egészségjavító

Napjainkban egyre több tudományos feljegyzéssel találkozhatunk, melyben azt támasztják alá, hogy az étcsokoládé mennyi számos jótékony hatással rendelkezik.

Ám sokan vallanak ellene, hiszen nem akarják elhinni, hogy ami fonom az lehet egészséges is. Egyes kutatások szerint az ötven éven felüliek számára különösen ajánlott az étcsokoládé fogyasztása. Ám mi most megmutatjuk az 5 legjobb hatását. Az első rögtön, hogy csökkenti a szívroham és az agyi elzáródás kockázatát. Egy 2012-es tanulmány szerint, ha napi szinten fogyasztunk étcsokit akkor az által minimálisra csökkenthetjük a szív-infarktus és a stroke kockázatát. Persze itt a mértéktartó csokoládé fogyasztásról beszélünk. Továbbá azt is jó tudni, hogy a csokoládé tele van antioxidánsokkal. Vagyis egy csoki minél nagyobb mennyiségben tartalmazz kakaót, annál nagyobb mennyiségben találhatóak benne meg az antioxidánsok. Az antioxidánsok pedig megvédik a testünket az öregedéstől, illetve az élettartamunkat is megnövelhetik. Sokan nem gondolnák, de az étcsokoládéval még fogyni is tudunk.

Csoki

Csoki

Vagyis, ha mértékkel fogyasszuk, akkor az étcsokoládé lelassítja az emésztést, így tovább megmarad a teltségérzet és segít elterelni a sóvárgásunkat a más édességekről is. A nemrégiben megjelent tanulmányokban, azt mutatták ki, hogy az étcsoki segíti csökkenteni az Alzheimer-kór kockázatát, és lelassítja, illetve meg is akadályozhatja az elbutulás kockázatát. Az étcsoki által úgy érhetjük el, hogy lelassítsuk a memóriaromlást, hogy a benne található flavonoidok fokozzák az agyi véráramlást és megóvják az agysejtek károsodását. Továbbá a flavonoidok nem csak a memóriánkat, de a bőrünket is megvédik a napsugárzástól. Több kutatás is alátámasztja, hogy a flavonoidok megvédik a bőrünket a káros UV-A sugaraktól.