A Vevőközpontúság szerepe

Egy vállalat számára az elégedett vevő kiemelkedően fontos. Már a vállalati stratégiában is megfogalmazásra kerül, hogy a vevők állnak az első helyen, legfontosabb célként emelik ki a vevői elégedettséget. Már a vásárlás pillanatában szeretnék meggyőzni vásárlóikat arról, ők a legjobb partner számukra függetlenül attól, milyen komplexitású feladatot kell a szervezetnek ellátnia.

Egy vállalat termékeire nyújtott garancia is azt jelzi, megbíznak saját termékeik minőségében és így is fokozni szeretnék a vásárlók elégedettségét. Azzal, hogy termékeik összeszerelése egyszerű és jól illeszkednek egymáshoz megkönnyítik a vásárlók feladatát miután elhagyták az üzletet. Ez is motiváló lehet néhány vevő számára. Annak köszönhetően, hogy egy szervezet kiemelkedő figyelmet fordít vevőire eladásaik megnövekedhetnek, a visszatérő vevők száma is emelkedhet. A kereskedelmi igazgatót nevezik meg felelősnek az ezzel kapcsolatos tényezők kapcsán. Az ő feladata a vevők elvárt követelményeinek felmérése.

Ehhez kapcsolódóan érdemes megjegyezni, hogy az adott termékekre vagy projektekre való igények felmérését egy szervezetnek pontosan dokumentálnia kell. Egy feladat teljesítése után megkérdezik vásárlóikat miképpen értékelnék munkájukat. A kapott válaszokat a következőek szerint csoportosítják, a teljesítés több volt az elvárásnál, a teljesítés megfelelt az elvárásnak, a teljesítés kevesebb volt az elvárásnál. Ezen felül dokumentálják a vevő által szubjektíven értékelt jellemzőket is. Az alapos dokumentálás és a folyamatos feedback egy szervezet számára lehetővé teszi, hogy folyamatosan fejleszthessék szolgáltatásaik és termékeik minőségét és egyre több elégedett vevővel dicsekedhessenek.