A motor lelke a hengerfej

A motor működése során az alternáló mozgásból forgó mozgást hozhatunk létre, illetve a dugattyúk le és felfelé irányuló mozgásából forgó nyomatékot állíthatunk elő. Ahhoz, hogy mindez megfelelően működjön szükség van egy komplex egységre.

[wp_ad_camp_1]

Hengerfej a motor tetején található meg. Ez egy komplex egységet képezz, melyben számtalan alkatrész található meg. A felépítése cseppet sem nevezhető egyszerűnek, de ez érthető is, hiszen minden tökéletesen kell, hogy működjön. Többek között itt található meg az égéstér, a szívószelep, kipufogó szelep, vezérmű tengely, himba, hidrotőke, szeleprugók, szeleptányér és a szelep ék is. Ezeknek az alkatrészeknek az előállítása nagyon finom precíz munkát igényel, hiszen az illeszkedésükön nagyon sok múlhat. A hengerfej készülhet öntöttvasból vagy alumíniumból, illetve, ha versenycélra készül akkor akár speciális ötvözetből. A gyártási technológia alapján egy öntő formát készítenek el, melybe a különböző folyékony fémeket öntik bele. Ezt követően a kihűlt nyers munkadarabot munkálják meg.

Hengerfej

Hengerfej

Attól függően, hogy benzines vagy dieseles hengerfejről beszélünk, annak függvényében történik meg a kialakítás. Hiszen különböző kamrákkal kell ellátni őket. A hengerfejben hagynak egy külön helyet, ahol a hűtés történik. Így ezek a furatok is már elkészülnek az öntés alkalmával. A hengerfej az a fő alkatrész ebben az egész komplexben, ami nélkülözhetetlenek mondható. Mint minden más az autóipar is fejlődik, így nem olyan régen megszületett a teljesen elektromos hengerfej. Ebben az esetben más nincs szükség vezérmű tengelyre, rugókra vagy programozásra. Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, akkor minden további bővebb információt megtalál a honlapunkra látogatva, melyet az evoauto.hu oldalára kattintva talál meg.