A napi avokádófogyasztás javítja a túlsúlyos emberek figyelmét

Az avokádóban magas a lutein, az étrendi alkotóelem kognitív előnyökkel járó összetevője. Noha az avokádó fogyasztás előnyeit idősebb felnőtteknél és gyermekeken tanulmányozták, egyetlen randomizált kontrollos vizsgálatban még nem vizsgálták annak kognitív hatásait túlsúlyos vagy elhízott felnőttek esetében, annak ellenére, hogy az amerikai felnőtt népesség 70% -a ebbe a kategóriába tartozik – mondta Caitlyn Edwards végzős hallgató, a tanulmány szerzője.

[wp_ad_camp_1]

Az új tanulmányban a kutatók napi 12 hetes étkezést biztosítottak 84 túlsúlyos vagy elhízott felnőtt számára. Az ételek kalória és makroelemekkel voltak tele, de az egyik csoport ételei minden nap tartalmaztak friss avokádót, míg a kontrollcsoportnak nem volt avokádója az étkezés során. A vizsgálat elején és végén a résztvevők három kognitív tesztet végeztek a figyelem mérésére. Ezenkívül a kutatók a résztvevők szérumában és retinájukban meghatározták a luteinszintet, ami az agyban lévő luteinkoncentrációhoz kapcsolódik. Megállapították, hogy azok a résztvevők, akiknek étrendje tartalmazott avokádót, javították teljesítményüket az egyik kognitív teszttel, az úgynevezett Flanker-feladattal, amely méri a figyelmet gátló képességet – ez az a képesség, hogy a figyelmükön kívül is összpontosítsanak a feladatra.

Avokádó

Avokádó

“Lehet, hogy az avokádó tápanyagai az agyban olyan speciális hatással rendelkeznek, amely különösen támogatja a feladat elvégzésének képességét, vagy előnyösebbek lehetnek bizonyos kognitív képességek szempontjából másokkal szemben. Lehetséges, hogy hosszabb tanulmány vagy más tesztek segítségével más hatásokat is megfigyelhetünk. Más tanulmányok tágabb hatásokat találtak más populációkban, ezért érdekes, ha konkrétabb előnyt látunk e populáció számára.” Egy másik megállapítás az volt, hogy míg az avokádót evett résztvevők magasabb luteinszinttel rendelkeztek a vizsgálat végén, a luteinszint változása nem volt összefüggésben a kognitív változásokkal.