A North Face márka története

A North Face egy amerikai szabadtéri szabadidős termékeket gyártó cég. A North Face kültéri ruházatot, lábbelit és ehhez kapcsolódó felszereléseket gyárt. A hegymászók ellátására 1968-ban alapított cég logója a Yosemite Nemzeti Parkban található Half Dome-ból merít ihletet. A kilencvenes évek végére a címke a szabadtéri rajongókon túlra is kiterjedt az utcai divatra összpontosítva, és a 2000-es évek óta utcai ruházati stílusban is járta. 2000-ben a VF Corporation vásárolta meg.

A North Face 1968-ban San Francisci-i hegymászóeszköz-kiskereskedelmi üzletként kezdődött, amelyet Douglas Tompkins és felesége, Susie Tompkins alapított. Két évvel később Kenneth „Hap” Klopp szerezte meg. A North Face cég logóját a Half Dome stilizált rajzából veszi, a Yosemite Nemzeti Parkban. 2000 ben a The North Face-t 25,4 millió dollár értékben megvásárolta a VF Corporation, és 100 % -ban leányvállalattá vált. 2008 decemberében a The North Face pert indított az Egyesült Államok Kerületi Bíróságán a Missouri-i Keleti Kerületben egy cég ellen. A jogi eljárásban a The North Face védjegybitorlást állított, és jogsértésért pereskedett. Miután a bíróság mediációt rendelt el az ügyben, a felek 2010. április 1-én zárt egyezségre jutottak; 2012 októberében azonban Winkelmann elismerte a bíróságon, hogy ő és az apja megszegték a The North Face-el kötött megállapodást, és beleegyeztek, hogy 65.000 dollárt fizetnek, ez az összeg 1000 dollárral csökken minden megfelelési hónap után.

1997-re a North Face öltözék vásárlói már nemcsak síeléshez, hegymászáshoz és más szabadtéri tevékenységekhez kerestek technikai ruházatot. 2019 májusában a The North Face Brazil marketingügynökségéből Leo Burnett elárulta, hogy a Wikipédián rejtve kicserélték a népszerű szabadtéri úti célokról készült fényképeket olyan képekkel, amelyeken a North Face termékeket viselő személyek szerepelnek, hogy ezek a termékek jobban láthatóvá váljanak a keresőmotor találatai között.