A Sainbury’s szupermarket marketingje

A marketingtevékenységet tekintve a Sainbury’s állandó, pontgyűjtéses rendszeren alapuló fogyasztói programokat működtet. A Sainsbury’s Bank kártyája mellett a pénztáraknál limit nélkül feltölthető ajándékkártyák és klubtagsági kártyák nagy népszerűségnek örvendenek azok körében, akik nem kívánják igénybe venni a Sainsbury’s Bank szolgáltatásait.

A vállalat honlapja, mint közvetlen marketingeszköz, a termékeken és akciós szolgáltatásokon kívűl számtalan információt tartalmaz működésről, felépítésről, filozófiáról.  Az igénybevető áruházi szolgáltatások magukban foglalnak kávézót, éttermet, postahivatali szolgáltatásokat, benzinkutat, autómosót, 24 órában elérhető ATM-et. Számtalan kapcsolt szolgáltatás is bevezetésre került a Sainsbury’s Bankra alapozva: autóbiztosítás, utasbiztosítás, valutaváltás, megtakarítási programok.

Mindezeken felül kapcsolt szolgáltatóként a Sainsbury’s mobiltelefon simkártyákat is értékesít versenyképes feltételekkel és percdíjakkal. Az információáramlás hatékonyságának növelése érdekében a Sainsbury’s 2001-ben vezetett be egy internetalapú információmegosztó és együttműködést elősegítő integrált vállalati szoftvercsomagot az együttműködések és a hatékonyabb kommunikáció megvalósítása érdekében.

A kifejlesztett IT architektúrára és a vállalat Bank of Scotland-el való kíváló kapcsolatára alappozva a Sainsbury’s 1997-ben megnyitotta az első szupermarket bankot. Az ügyfelek az áruházakban nyitott fiókokban, call center-en keresztül és interneten is intézhetik pénzügyeiket. A bankkártyákhoz kapcsolt kedvezmények és programok szintén kedveltté teszik a szolgáltatás igénybevételét. A logisztikai és IT rendszerek fejlesztésének további eredménye az Online shopping megvalósítása is.

Az online bankkártyás vásárláson, vagy a Sainbury’s Bankot igénybevevők esetében a belső rendszeren alapuló szolgáltatás a házhozszállítás kényelmével rohamosan terjed, népszerűsödik. A webes szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések stratégiai jellegűek a Sainbury’s-nál, minthogy az e-kereskedelmet nem csak marketingeszköznek, hanem az üzleti folyamatok jövőjének tekintik.