A sótlan ételek fogyasztása

Az embereknek sok olyan gyógyszerkészítményt kell szedniük manapság, amelyek nagyon hatékonyak és helyrehozzák őket, viszont olyan mellékhatásaik vannak, amelyek nem túl kellemesek, és nagyon oda kell figyelni rájuk. Számos gyógyszerrel nagyon szigorú diéta javasolt, továbbá arra is van példa, hogy a sófogyasztás mérsékelését, vagy teljes elhagyását írják elő.

A sófogyasztás, hogyha az ember túlzásba viszi, akkor rendkívül egészségtelen tud lenni. Hogyha pedig valamilyen oknál fogva a sófogyasztás nem lehetséges, akkor az is szintén egészségtelen lehet a szervezetre nézve. Amikor a teljes sófogyasztás gátolva van, akkor a legfontosabb, hogy pótoljuk a kálium és a magnézium bevitelét. Természetesen vannak olyan élelmiszerek, amelyek nagyon sokat tartalmaznak ebből a két anyagból (például a banán, vagy a különböző magvak), viszont abban az esetben, amikor annyira gátolva van a sóbevitel, akkor szükséges, hogy tablettákkal pótoljuk a hiányt. Ellenkező esetben sajnos nagyon könnyen kialakulhat szívbetegség, ugyanis a kálium és a magnézium nagy szerepet játszik a szívműködésben.

Kezdetben egy kicsit ijesztőnek és irreálisnak tűnhet az, hogy teljesen só nélkül táplálkozzon valaki, viszont, hogyha egy kicsit jobban is utána néz az ember a recepteknek, akkor látni fogja, hogy nagyon is ízletes ételeket lehet kivitelezni enélkül az összetevő nélkül is. Itt csupán arról van szó, hogy megfelelően kell tudni helyettesíteni azt (például kevés borssal, vagy zöld fűszerekkel), és jól el kell tudni találni azt az ízvilágot is, amellyel ezeket kombináljuk. Kapható továbbá az üzletekben nátrium mentes sóhelyettesítő is, viszont az nem helyettesíti azt az ízvilágot, amelyiket elvárnánk, úgyhogy sokkal jobb, hogyha anélkül, más fűszerek helyettesítésével szokjuk meg ezt a táplálkozást.