Régebb, amikor még nem rendelkezett ennyi ember magángépjárművel, akkor sokkal kézenfekvőbb volt, hogy a városokban hol is tárolják a kocsikat akkor, amikor azok használaton kívül vannak. Erre ideálisak voltak a bérelhető, vagy megvásárolható garázsok, amelyek legtöbbször a panellakások közelében voltak felsorakoztatva egymás mellé. Mára azonban ezeket lebontották, főleg a nagyobb városokban.
[wp_ad_camp_1]
Az ilyen garázsok a kisebb városokban még elszórtan jelen vannak, azonban lassan ezek is lebontásra kerülnek. A tulajdonosok rendszerint nem örülnek ennek, viszont várostervezési szempontból rengeteg előnye van a dolognak: azoknak a garázsoknak a helyére, amelyekben eddig csak pár autó fért el, most már egész nagy parkolókat tudnak csinálni, ahol nem csak egy pár, hanem akár az egész lakóközösség kocsija elfér. Természetesen mindig megvan a nézeteltérés ezért a város, és a (volt) garázstulajdonosok között, viszont, hogyha azt is figyelembe vesszük, hogy a tulajdonosok legtöbbször már nem is az autójuk tárolására, hanem inkább lomtárnak használták ezt a felületet. Ezért az ilyen fajta garázsok eredeti funkciója megszűnt, és így kijelenthetjük, hogy sokkal hasznosabb, hogyha helyettük parkolót építenek, legalábbis a város lakosságának a szempontjából.
Ez a dolog egy lényeges kérdést vet fel: vajon a városnak ki kell fizetnie a lebontandó garázs árát, hogyha az egy magánszemély tulajdona volt? Amennyiben ez a magánszemély megvásárolta azt a garázst, úgy tűnne logikusnak, hogy a város kifizesse azt neki, amennyiben lebontásra kerülne a sor. Viszont a gyakorlatban teljesen más a helyzet, és legtöbbször a volt tulajdonos semmit sem kap a felszólításon kívül, hogy kénytelen egy bizonyos kijelölt határidő leteltéig teljesen kiüríteni a garázsát…