A vevőközpontúság szerepe a Mol csoport életében

A minőségirányítás első alapelve a vevőközpontúság, hiszen a vállalat által termelt termékeket és szolgáltatásokat nekik, az ő elégedettségükre termelik és értékesítik. Ez az alapelv azért érdekes, mert tudják, hogy az esetek nagy számában a termékeiket, a saját csoportjukba tartozó vállalatnak értékesítik. Például: kitermelés, szállítás, finomítás, értékesítés.

A minőségirányítás arra is ügyel, hogy a vevő jelenlegi és jövőbeli igényeit szem előtt kell tartania. Remek példa erre a változó üzemanyag-felhasználás. A MOL tudja, hogy az alternatív üzemanyag-keresés virágkorát éri. Ennek fényében Ők is igyekeznek az ilyen típusú üzemanyagot használóknak megfelelő terméket előállítani, értékesíteni. A minőségirányítási rendszer segíti a vállalatot abban, hogy a megfelelő (lehetőleg tökéletes) termék időben eljuthasson a vásárlókhoz, olyan áron, ami arányos a minőséggel.

A statisztikák szerint a MOL rendelkezik Magyarországon a legtöbb töltőállomással, azonban a verseny éles legfőképpen az árral igyekeznek verni őket, de az üzemagyagok között nem csak a szakértők, de a vezetők is érzik a különbséget. Fontos, hogy a MOL rendelkezik vevőszolgálattal így az esetleges panaszokat, kritikákat képesek összegezni, kivizsgálni azok forrását, így azok javítását is. A vevővel való érintkezés nagyon meghatározó lehet. Leggyakrabban természetesen a vállalati alkalmazottak a kiskereskedelmi értékesítés során találkoznak a vevővel.

Azonban a hierarchia alsóbb szintjein nem biztos, hogy képesek ugyanazt a szemléletmódot sugározni, átadni a vevőnek, amit a felsőbb szinteken elvárnak. Így természetesen fontosak a képzések a megfelelő kommunikáció, nem csak a menedzsment, de az értékesítő munkatársak esetében is. Az egyes reklámok, sőt minden marketing anyag is érintkezési pontnak számít. Azonban nem mehetünk el amellett, hogy a MOL egyes társadalmi szerepvállalásokkal is a fogyasztók közelébe kerül. Kezdve a sport és a hátrányos helyzetűek támogatásával.