Ügyvezetőként az önéletrajza valószínűleg sok eredménnyel és karrier tapasztalattal van tele. Úgy érezheti, hogy alkalmas a megpályázott pozíciókra, és talán azt is elhiszi, hogy Ön a lehető legjobb jelölt. De az önéletrajz valóban elküldi ezt az üzenetet?
A vezetőknek tisztában kell lenniük azzal, hogyan mutatkoznak be karrierjük során, és a felvételi folyamat sem kivétel ez alól. Gondolkodniuk kell a vezetői jelenlétükről – és arról, hogy a vezetői jelenlétük hogyan változik az önéletrajzukban – ha vonzani akarják a karrierlehetőségeket. Az első számú hiba, amelyet a vezetők elkövetnek önéletrajzukban, az az, hogy nárcisztikusnak és kétségbeesettnek tűnnek. Régi önéletrajz-sablonokat használnak. Ha túlzásba vitt önéletrajzát írja be szkript betűtípusokkal, rengeteg önálló bekezdéssel arról, hogy milyen fantasztikusan dolgozott és mindezt harmadik személyben írja, dőlt, vastag és aláhúzott mondatokkal, az már túl sok. Ilyenkor úgy tűnik, túl keményen próbálkozik, és rossz üzenetet küld. Nem beszélve arról, hogy a jelentkezők nyomon követési rendszerei (ATS) nem tudják hatékonyan elolvasni ezeket a dolgokat, így valószínűleg kiszűrődik a felvételi folyamatból, mielőtt az ember megnézi az önéletrajzát.
Ügyvezetőként át kell gondolnia ezt az első benyomást: hogyan formázza az önéletrajzát, és mit választ. Gondoljon a fordításra a végrehajtó jelenlét három összetevője alapján is: gravitas (tudásmélység), kommunikáció (tudásszolgáltatás) és megjelenés (szállítási stílus). Az, hogy hogyan választja ezeket a dolgokat, nagyon fontos, mert sok minden elveszlik a fordításban az önéletrajzában, ha nem jól csinálja. A vezetőknek önéletrajzuk megalkotásakor az intellektuális alázatra és az érzelmi intelligenciára kell összpontosítaniuk, nehogy nárcisztikusnak és kétségbeesettnek tűnjenek.