A generátor, ha egy autóban működik, kettős feladatot végez el: áramot szállít a futó elektromos berendezések számára az akkumulátor töltése közben. A kívánt mozgási energiát a motor hajtja végre töréshatás révén. A hagyományos autogenerátor az elektromágneses indukciós-mozgás indukciós törvények szerint váltakozó feszültséget generál, a váltakozó áramot a beépített egyenirányító hídon keresztül transzformálják.
[wp_ad_camp_1]
Generátor minden autómárkához kapható weboldalunkon, ezért érdemes ellátogatni hozzánk hiszen jobbnál jobb generátorokat rendelhet méghozzá igen jó áron. A generátor kimenete alacsony az alapjárati fordulatszámon, és ugyanazt a feszültséget kell ellátnia az alapjárati fordulatszám és a maximális sebesség között, ezt egy generátor feszültségszabályozó biztosítja. Ha a feszültség megváltozik, valószínűleg az egyik egyenirányító dióda hibás lehet. Az áram azonban a fogyasztástól függően változik. Ha egyre több fogyasztó van bekapcsolva, az autó generátor kevesebb és kevesebb erőt szállít az akkumulátornak. A sebesség növekedésével azonban egy szint után állandó lehet.
Javítása nemcsak lehetséges, hanem elengedhetetlen is. Bár egyre több alkatrészt már nem lehet megjavítani, mivel sok olcsó alkatrészt gyártanak, az autó generátor kivétel. Természetesen a javítást a szétszereléssel végezzük. A sok alkatrész közül csak a szénkeféket és a csapágyakat kell azonnal eldobni, hiszen ezek nagyon elfáradnak és ezért kicserélik őket. Az elektromos alkatrészek állapotát viszont egy mérés határozza meg – persze, ha hibásak, ezeket is kicserélik. Tisztítás és rozsdásodás után a generátort újra összeszerelik, végül pedig az újragyártott és újrafestett szíjtárcsát és a hűtőventillátort is felszerelik. Ez azonban nem ér véget a javítással, mert meg kell vizsgálni.