Hogyan növeljük cégünk bevételeit?

Sokan vannak, akik egy idő után belefáradnak, vagy bele unnak az alkalmazotti létbe és úgy döntenek, hogy saját vállalkozást alapítanak. Ez persze nem megy egyik pillanatról a másikra, hisz egy jól összerakott üzleti terv minden új cég legfőbb alapja.

Aztán persze rengetegen járnak úgy a szerencsét próbálók közül, hogy idővel rádöbbennek, hogy a vállalkozói lét nem nekik való, nem bírják a stresszt, a nyomást, és hogy sosincs vége a munkaidőnek, ám jó páran lesznek azok is, akik megtalálják a szerencséjüket. Persze az indulás sosem könnyű, de pár hónap kemény munka némi szerencsével meghozza a gyümölcsét, és ha a projekt elkezd jövedelmező lenni, akkor már csak oda kell figyelni arra, hogy rossz üzleti döntésekkel ne döntsük romba, amit addig felépítettünk. Ám még a kezdetben sikeres vállalkozások jó része is szembesül előbb-utóbb azzal a problémával, hogy az addig folyamatosan tűnő növekedés egyszer csak lelassul, majd stagnálni kezd. Ez ugyan még nem feltétlenül jelent óriási problémát, azonban egy idő után mindenképpen frusztráló és tenni kell ellene. De mi ilyenkor a megfelelő lépés?

Tulajdonképpen két irányba indulhatunk el ami a változtatást illeti. Az egyik, hogy a meglévő ügyfélkörünket (hisz az mindegy, hogy termékeket, vagy szolgáltatást értékesítünk) bővítjük. Ezt megfelelő marketingfogásokkal abszolválhatjuk, reklámokkal, hirdetésekkel célozhatunk meg potenciális új ügyfeleket, ezzel párhuzamosan pedig bővíthetjük termékeink, szolgáltatásaink körét, így még több ember számára lesz kecsegtető az ajánlatunk. A másik lehetőség, hogy a már meglévő ügyfélkört bírjuk rá magasabb költésre. Az áremelés – néhány speciális esetet leszámítva – nem a legjobb megoldás, hisz könnyen lehet, hogy visszafelé sül el a dolog és elpártolnak mellőlünk. Sokkal nagyobb sikerrel kecsegtet, ha inkább árukapcsolásban gondolkodunk és olyan plusz szolgáltatást vezetünk be, amire vevők lesznek azok, akik már vásároltak tőlünk, vagy igénybe vették szolgálatainkat. A legprofibbak ötvözik e két módszert és egyszerre szereznek új ügyfeleket és veszik rá plusz költésre a már meglévőket. Kétségkívül ez a legeredményesebb út, ám az is biztos, hogy rengeteg befektetett energiát – és sokszor tőkét is – igényel.