A világ sokat változott az elmúlt évtizedekben, pénzügyi tekintetben is, hisz a hetvenes-nyolcvanas években még híre-hamva sem volt olyan fogalmaknak, mint a zsebpénz.
Ma már egész más a helyzet és a gyerekek egy része igen fiatal korban megismerkedik a pénzzel, ám ezzel párhuzamosan sok szülő eléggé tanácstalan a kérdést illetően. Mikor tesznek jót? Ha minél előbb bevezetik a zsebpénzt, vagy ráér a gyerek fiatal felnőttkorban megismerkedni a spórolás, beosztás, tudatosság fogalmaival? Ahogy szinte mindenben, úgy e tekintetben is mondhatjuk, hogy minden gyermek más és más. A szakemberek azon az állásponton vannak, hogy nyugodtan megvárhatjuk, amíg a gyerek saját magától kezd el érdeklődni az anyagiak felől és nyugodtan ráérünk ekkor komolyabban foglalkozni a témával. A legtöbb esetben erre amúgy nem is kell túl sokat várnunk, hisz a különböző játékok, digitális eszközök kapcsán hamar felmerül majd az ár kérdése.
Az ajánlások szerint érdemes már általános iskolás korban elkezdeni bevezetni a zsebpénzt, persze semmiképp sem komoly összegekkel, de érdemes úgy meghatározni, hogy belátható időn belül meg tudjon venni belőle ezt-azt a kicsi, ha tudatosan gyűjt rá. Ugyancsak megoszlanak a vélemények a jutalmazásról, ám a szakemberek vizsgálatai azt mutatják, hogy nyugodtan alkalmazhatjuk ezt a módszert – azaz például házimunkával kiegészíthető a zsebpénz -, mert így a gyerek megtanulja értékelni a munkával keresett jövedelmet. Ne féljünk attól se, ha csemeténk rossz döntést hoz(na). Hagyjuk kísérletezni a saját pénzével, hisz így tanulja meg a leggyorsabban, hogy egy-egy vásárlásnak, – vagy épp nem vásárlásnak – milyen következményei vannak. Fontos, hogy már azelőtt tisztában legyen azzal, hogy hogy kell bánni a pénzzel – még ha kicsiben is teszi mindezt -, mielőtt kikerülne a nagybetűs életbe, mert tapasztalatok nélkül a későbbiekben sokkal nagyobb károkat tud okozni magának egy rossz döntéssel.