A webfejlesztés egy rendkívül átfogó folyamat, ami kötött, meghatározott egymás utáni lépésekből áll. Ezeknek a lépéseknek az egymás után való követése biztosítja azt, hogy a végeredménnyel a megrendelő elégedett legyen, illetve a célközönség esetében is elérje célját a megvalósult projekt.
[wp_ad_camp_1]
A webfejlesztés egymást követő lépéseiről itt tájékozódhat bővebben! Habár a webfejlesztés meghatározott lépésekből áll, ugyanakkor nincsen rá szabály, hogy egy adott projekt webfejlesztése hány lépésből áll pontosan. A webfejlesztés lépéseinek száma függ a projekttől, a fejlesztő cégtől, viszont a folyamat alapvetően minden esetben ugyanaz. Egy laikus számára a szakemberek által használt kifejezések teljesen érthetetlennek tűnhetnek. Már az is komoly dilemmát jelent, hogy weboldal tervezésre, weboldal készítésre vagy épp webfejlesztésre kell árajánlatot kérni? Bármelyik kifejezést használja, a szakember tudni fogja miről van szó, ugyanis ez a három kifejezés körülbelül ugyanazt takarja. A webfejlesztés legelső lépése a cél meghatározása. Tisztázni kell, hogy mik az elvárások, ellenkező esetben az egész projekt rossz irányba indulhat.
Tisztázni kell a célokat, hogy ki a célközönség, milyen tartalomra van szükség, illetve mi a funkcionalitás. A pontos célok lefektetése az alapja a későbbi munkafolyamatoknak, vagyis a tervezésnek, kulcsszókutatásnak, versenytárselemzésnek és a designfolyamatnak. Éppen ezért nagyon fontos a kezdeti szakaszban minden információ, ami a webfejlesztés sikeréhez hozzájárulhat. Érdemes tudni, hogy az ajánlatkészítéshez használt szöveges leírást briefnek nevezzük, míg az árajánlathoz összeállított dokumentum megnevezése specifikáció vagy feladatleírás. Bővebb információkat az atpszovegiras.hu weboldalon talál!